هلال احمر شاهرود را دریابید

سرپرست هلال احمر شهرستان شاهرود با انتقاد از عدم توجه به هلال احمر این شهرستان، گفت: درآمد این مجموعه به شهرستان باز نمی‌گردد و بودجه کم و فرسودگی تجهیزات مشکلات این سازمان است.

علی عامریان در جمع اعضای انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر شاهرود در جمعیت هلال احمر این شهرستان با اشاره به درد دل‌های هلال احمر و تنهایی این نهاد خدمت رسان جامعه، به برخی مشکلات این جمعیت اشاره کرد و افزود: تخصیص بودجه یکی از مشکلات ماست چرا که با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان بودجه درست تخصیص داده نمی‌شود.

او به عدم برگشت درآمد منابع این جمعیت اشاره کرد و گفت: این شهرستان منابع خوبی دارد، اما درآمد آن مستقیم به حساب تهران واریز و وقتی به استان باز می‌گردد در سمنان می‌ماند و به شهرستان تعلق نمی‌گیرد تا منابع را زنده نگه داریم.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که درآمد‌های منابع شهرستان برای ارتقاء کمی و کیفی مجموعه‌های تحت پوشش هزینه شود، اظهار کرد: کمبود نیرو از مشکلات دیگر ماست که در کنار آن‌ها تجهیزات فرسوده نیز است که این‌ها سبب تضییع حقوق عامه می‌شود.

او بودجه سال ۱۴۰۰ این جمعیت را بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: اولویت اول ما امداد و نجات است، اما نیروی توانمند در این راستا در این جمعیت کم است هر چند داوطلبان آموزش دیده داریم، اما ساماندهی به دلیل نبود نیروی سازمانی نداریم.

هلال احمر شاهرود را دریابید

عامریان با بیان اینکه نیرو‌های امدادی و غیر امدادی در این جمعیت فعالیت دارند، گفت: اکنون نیرو‌های غیر امدادی ما در ستاد تنظیم بازار و نظارت بر بازار حضور دارند و همکاری می‌کنند.

او با تاکید بر استخدام نیر‌های داوطلب متخصص در این جمعیت، از جذب افراد دیگر گلایه کرد و ادامه داد: اکنون مجموعه پذیرایی این جمعیت به خاطر نبود اعتبار چند سالی افتاده در صورتی که ۲۰ درصد پروژه مانده است و استخر روباز مجموعه هلال احمر و مجموعه ورزشی شهرک، ولی عصر (عج) منابعی است که اگر درآمد آن به ما برگردد می‌توانیم فعالیت‌های خوبی به مردم ارائه دهیم.

معاون مدیرعامل و رئیس شعبه هلال احمر شهرستان شاهرود، با اشاره به پیگیری ایجاد داروخانه هلال احمر در شهرستان، اضافه کرد: در سال‌های دور این داروخانه در شهرستان بوده که متاسفانه جمع و اکنون تلاش داریم به دلیل نیاز شهرستان این داروخانه را راه اندازی نماییم.

او با بیان اینکه این شهرستان و مجموعه هلال احمر فقط یک خودروی امدادی دارد گفت: البته مردم از عملکرد هلال احمر راضی هستند، اما ما برای ارائه خدمات مطلوب به شهرستان دچار مشکل تجهیزات و نیرو و بودجه هستیم و باید مسئولین شهرستان و استان حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

عامریان با اشاره به وجود دو پایگاه امداد جاده‌ای قلعه نو خرقان و امداد کوهستان ابر در این شهرستان افزود: از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری اسلامی به استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اسکان اضطراری و تجهیزات پایگاه ابر تخصیص یافته است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود به ارائه آموزش‌های امداد و نجات به خانواده‌ها بصورت رایگان اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها با ثبت نام و بصورت رایگان برای کلیه سنین ارائه می‌شود و هدف ما هر خانواده یک امدادگر است.

او به ارائه پیشنهاد ایجاد پایگاه استراتژیک امداد و نجات در شهرستان به ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به وسعت و گستردگی و موقعیت جغرافیایی شهرستان و ارائه امداد و نجات به موقع و خدمت به مردم یک پایگاه استراتژیک هلال احمر داریم که امیدواریم این امر محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *