ندا شمس-  خبرنگار

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان با صدور حکمی مهندس « محمود رضا عباسی» را به سمت شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام منصوب کرد

به گزارش ندا شمس خبرنگار ماهنامه ندای شاهوار جوان، ابوطالب جلالی روز سه‌شنبه در آیین معارفه شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام در محل سالن شهید مفتح این شهر اظهار داشت:

 اختصاص یارانه قبل از دوره کنونی به واردکنندگان کالا موجب ایجاد تقاضای کاذب برای ورود کالا و رانت‌خواری عده ای شده بود.

وی با بیان اینکه نشست‌های فراوانی بین کارشناسان اقتصادی برای اجرای این طرح انجام شد، گفت: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها برای روزهای پایانی سال گذشته با آماده سازی سامانه‌های هوشمند فراهم شد اما با تصمیم سران سه قوه کشور این طرح در روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال در نهایت به مرحله اجرا رسید.

جلالی با اشاره به اینکه بازتوزیع یارانه ها، هوشمندسازی و مردمی سازی یارانه ها مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود، تصریح کرد: رییس جمهور تاکید داشت در اجرای طرح بازتوزیع یارانه‌ها و مردمی‌سازی، گفتمان سازی شود و در این راستا از نخبگان و کارشناسان موافق و منتقد نظرخواهی شد.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه تاخیر در اجرای این طرح هزینه‌های فراوانی بر کشور وارد می‌کرد، اظهار داشت: اصناف، بازاریان، سپاه، بسیج، شورای تامین شهرستان، قوه قضاییه و امامان جمعه و جماعت در اقناع سازی مردم به منظور اجرای این طرح نقش به سزایی داشتند.

ابوطالب جلالی مشارکت و علاقه‌مندی مردم در همکاری با مدیریت شهری را مهمترین شاخصه پیشرفت یک شهر برشمرد و ابراز داشت: پرداختن به مباحث اقتصادی باید از اولویت‌های کاری مدیریت شهری باشد.

به گفته وی، شهرداران باید در جهت مشارکت و ارتقای کیفیت زندگی مردم برنامه شایسته و متناسب با منطقه خود داشته باشند.

معاون استاندار سمنان به انتخاب شایسته محمود رضا عباسی به عنوان شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام اشاره کرد و گفت: مدیریت شهر بسطام به واسطه همجواری با استانهای دیگر باید از ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه گردشگری با برنامه‌ریزی های مناسب بهره بیشتری ببرد.

 وی با بیان اینکه تهیه و آماده سازی طرح گردشگری شهر بسطام ضروری است، تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح گردشگری این شهر می‌توان بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی شاهرود را به این شهر منتقل کرد.

فرماندار شاهرود ادامه داد: نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه بخش بسطام حمایت می‌کند.

امام جمعه بسطام هم در این آیین گفت: شهر بسطام دارای ظرفیت‌های میراثی و دینی کم نظیری در استان سمنان و حتی کشور است.

حجت الاسلام سید علی رضوی نسب با بیان اینکه مدیریت شهری باید برای شکوفایی، رشد و ارتقای جایگاه این شهر تلاش مضاعفی کند، افزود: یکی از مشکلات شوراها اختلاف نظر بین اعضا است که شهردار باید در رفع این اختلافات با همدلی، همفکری و تعامل کوشا باشد.

وی با بیان اینکه دارایی‌ها و اموال شهرداری برای تمامی مردم است و باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود، ابراز داشت: انسجام، نظم و برنامه ریزی خوب برای آینده، لازمه اداره یک شهر است.

چندسالی است که مردم و مسئولان برای حفظ این آثار و همچنین توسعه صنعت گردشگری بسطام درخواست ثبت جهانی این مجموعه را دارند اما این مساله در طول این سال ها با مشکلاتی روبرو بود که مانع از ثبت جهانی آن شده است.

عباسی شهردار بسطام که سابقه پرباری در شهرداری ها و استانداری استان تهران دارد، با اشاره به تمدن چند هزارساله این شهر بیان داشت: امیدوارم با کمک مجموعه مدیریت شهری بسطام و مسئولین شهرستانی و استانی بر مشکلات فائق آییم.

بسطام نام شهری در شهرستان شاهروداستان سمنان در ایران است. این شهر در ۵ کیلومتری شمال شرقی شاهرود و در بخش بسطام جای دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت آن برابر با ۸٬۶۰۹ نفر بوده‌است. بسطام از غرب به رشته کوه‌های شاهوار و شهر مجن و از شرق به منطقه میامی و دشت کویر و از شمال و شمال غرب به استان گلستان مرتبط می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *