شهردار شاهرود از اجرای پروژه‌های زیرساختی شهری در راستای ارتقاء حمل و نقل بیمه و کوتاه شدن مسیرهای تردد در سطح شهر شاهرود خبر داد

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان، محسن احمدی در جریان افتتاح پروژه های شهری شهرداری شاهرود بیان کرد یکی از مهمترین پروژه های شهرداری در سال جاری احداث میدان نماز بوده که با هدف ارتقای ایمنی و افزایش دسترسی مردم به کمربندی جدید شاهرود احداث شده است.

 وی افزود:برای ساخت این میدان حجم بسیار زیادی از خاکریزی صورت گرفته چرا که وضعیت توپوگرافی منطقه می طلبید که عملیات مناسبی برای همسطح سازی معابر در نظر گرفته شود.

 شهردار شاهرود درباره ویژگی های فنی میدان نماز بیان کرد مساحت کلی پروژه ۲۰۰۰۰ متر مربع و مساحت میدان ۵۰۰۰ متر مربع است همچنین مسیر محیط میدان نماز شاهرود ۳۰۰ متر خواهد بود از سوی دیگر سازه این میدان در دایره ای به قطر ۴۵ تا ۳۵ متر ساخته شده و برای اجرای آن آیتم های متعددی شامل خاکبرداری جدول کاری زیرسازی و غیره صورت گرفته است.

 احمدی با بیان اینکه این میدان به تابلو ها و علائم رانندگی و همچنین خط کشی نیز مجهز شده است افزود: دلیل عمده نامگذاری این میدان به نام مقدس نماز قرارگیری آن در محدوده مصلای پیامبر اعظم شهرستان شاهرود است همچنین در فصل مناسب اقدامات تکمیلی برای اجرای طرح فضای سبز میدان صورت خواهد گرفت

احمدی با بیان اینکه این پروژه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به همراه داشت بیان کرد:  درباره پروژه کمربندی جدید شاهرود نیز باید گفت این پروژه در دست ساختمان بوده و یک لاین از آن نیز تاکنون تکمیل شده است همچنین لاین دوم این مجموعه در دست ساخت بوده و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

شهردار شاهرود درباره بازگشایی خیابان ابوذر و اتصال آن به خیابان مدرس و بلوار شهدای منا توضیح داد: تملک زیرسازی و ساخت و ساز در این مسیر از جمله اولویت‌های شهرداری شاهرود برای ارتقا خدمت رسانی به مردم محسوب می شود تا شاهد اتصال این خیابان به شاهراه اصلی حرکتی در سطح شهر باشیم که از جمله مطالبات مردم نیز می باشد.

احمدی با اشاره به تاثیر بهبود ایمنی عبورو مرور در رسیدن شهر مطلوب و آرمانی، افزود: باید تمام نقاط مخاطره آمیز تردد شهروندان حذف یا بهبود پیدا کند.

وی گفت: تعداد نقاط حادثه خیز در تقاطع ها  مورد مطالعه قرار گرفت و بهسازی شد و تعداد محدودی مانند ۱۷ شهریور، میدان امام و ۲۸ متری با توجه به بافت امکان تغییر ندارد باقی مانده است.

شهردار شاهرود گفت: اجرای تقاطع غیر همسطح با مشاوره و مطالعات ترافیکی بلند مدت و با توجه به بودجه سالیانه شهرداری  امکان اجرا دارد میدان ولایت با بررسی و مطالعات  در اولویت قرار گرفت اما در سال ۹۷ مانع اجرای آن شدند و در این دوره دوباره شروع شده است.

احمدی درباره دیگر طرح شاهرود توضیح داد: میدان امام رضا(ع) نیز اگر در سال های آینده بودجه امکان دهد می توان سه سطحی این عملیات اجرا شود.

شهردار شاهرود در ادامه گفت: مسابقات عملیاتی، ورزشی آتش نشانان کشور، انتخابی رقابت‌های بین‌المللی ازبکستان که قرار است در مهر ماه سال جاری برگزار شود، برای سه روز به میزبانی مجموعه ورزشی تختی شهرستان شاهرود برگزار شد این رقابت‌ها با حضور ۱۲ تیم در رشته‌های مختلف برگزار و استان‌هایی مانند فارس، خراسان و… در آن حضور داشتند و پس از سه روز برترین این رقابت‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

احمدی با اشاره به اینکه مسابقات عملیاتی- ورزشی آتش نشانان منتخب کشور به میزبانی شهرداری شاهرود از ۲۹ تیرماه لغایت ۳۱ تیر ماه به مدت سه روز برگزار شد، گفت: آتش نشانان شاهرودی در رده تیمی و انفرادی موفق به کسب کاپ قهرمانی در این دوره از مسابقات شدند.

وی افزود: مسابقات عملیاتی- ورزشی آتش نشانان منتخب کشور با حضور ۱۲ تیم ورزشی و ۱۲۰و ورزشکار آتش نشان از شهرهای سراسر کشور شامل تهران، کرج، شهریار، تبریز، مجتمع پارس جنوبی، اصفهان، شیراز، رشت، گرگان، زاهدان و ۲ تیم از شاهرود در مدت سه روز و در چهار آیتم در رشته‌های دوی ۱۰۰ متر با مانع، چهار در ۱۰۰ امدادی، صعود از برج و آبرسانی با پمپ پرتال به رقابت پرداختند.

شهردار شاهرود از صدر نشینی تیم آتش نشانان شاهرودی در اولین روز از مسابقات عملیاتی، ورزشی منتخب آتش نشانان کشور خبر داد و ابراز داشت: حسین حسین پور از شاهرود در رشته انفرادی دوی ۱۰۰ متر با مانع به مقام اول، میثم کریم زاده از شیراز به مقام دوم و اسدالله رئیسی از مجتمع پارس جنوبی به مقام سوم دست پیدا کردند.

شهردار شاهرود با بیان اینکه در آیتم چهار در ۱۰۰ متر امدادی در صبح دومین روز مجتمع پارس جنوبی با یک دقیقه دو ثانیه به مقام اول، کرج با یک دقیقه و چهار ثانیه و سه صدم ثانیه به مقام دوم و شاهرود با یک دقیقه و چهار ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه به مقام سوم دست یافت، اظهار داشت: در بعدازظهر دومین روز از مسابقات در رشته صعود از برج تیم اصفهان اول، شاهرود دوم و رشت به مقام سوم رسید.

احمدی از کسب مقام اول آتش نشانان شاهرودی در رشته آبرسانی با پمپ پرتابل در سومین روز از مسابقات عملیاتی –ورزشی آتش نشانان منتخب کشور خبر داد و اعلام داشت: تیم کرج مقام دوم و تیم پارس جنوبی مقام سوم را از آن خود کردند همچنین در نتایج کلی چهار آیتم دوی ۱۰۰ متر با مانع چهار در ۱۰۰ متر امدادی، صعود از برج و آبرسانی با پمپ پرتابل مسابقات عملیاتی- ورزشی منتخبین کشور تیم شاهرود مقام اول، تیم مجتمع پارس جنوبی مقام دوم و کرج به مقام سوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *