فرماندار شاهرود با اشاره به وضعیت بحرانی مراتع خارتوران گفت: صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست زیستکره بین‌المللی توران بیارجمند نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

 به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان ابوطالب جلالی در مراسم جشن درختکاری و کاشت نهال با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود، بابیان اینکه خشکسالی و کمبود منابع آبی امروز حاصل بی دقتی در نگه داری و حفاظت از حوزه منابع طبیعی است، افزود: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در مراسم غرس نهال به موضوع صیانت از ظرفیت‌های الهی و مقوله آبخیزداری تاکید فراوان کردند.

 جلالی ذکر کرد: اگر خواهان انجام اقدامات بهتر در حفظ منابع طبیعی هستیم همکاری تمام دستگاه‌ها لازم و ضروری است و در صورت همکاری دستگاه‌ها با تشکل‌های مردم نهاد می‌توانیم شاهد توسعه منابع طبیعی باشیم.

 جلالی با بیان اینکه در صیانت از این ظرفیت خدادادی در رتبه چهار یا پنجم هستیم، افزود: شهرستان شاهرود در حوزه جنگل و مراتع تفاوت‌هایی در جنگل و بیابان دارد برای صیانت از این ظرفیت ویژه نیازمند حمایت ویژه و برخورداری از منابع ملی هستیم.

 فرماندار شاهرود با بیان اینکه مراتع بخش مهمی از اقتصاد مردم ناحیه بیابانی را پوشش می‌دهد، اضافه کرد: در برخی مناطق خارتوران بی ارجمند باید برای برخورداری از منابع در کنترل منابع آبی و صیانت از مراتع ورود جدی‌تر داشته باشیم چرا که مراتع این حوزه به دلیل چرای مفرط دچار بحران شده است.

 وی ضمن بیان اینکه در پروژه‌های مربوط به منابع طبیعی باید حفاظت، حراست و مدیریت لازم صورت گیرد، افزود: عدم کنترل آب‌های سطحی یکی علت‌های مختلف است که باعث بروز خسارات ناشی از سیلاب می‌شود. فرماندار شاهرود طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ بهترین منابع مالی به حوزه آبخیزداری تعلق گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *