کتابخانه تخصصی «سفیران دانایی» با ۵۰۰ عنوان برای استفاده کودکان و ترویج فرهنگ مطالعه در کانون بسیج جوانان شاهرود گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در آیین راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان اظهار کرد: ۵۰۰ عنوان کتاب با موضوع های گوناگون دهگانه برای کودکان در این کتابخانه دسته‌بندی و نگهداری می‌شود.

محمد طاهریان با اشاره به اینکه فضای فیزیکی شاد و مناسب موجود در این کتابخانه برای گروه سنی کودک فراهم شده است، افزود: دسترسی آسان به کتاب‌ها و همچنین وسایل بازی فکری در رشد و بالندگی ذهنی، جسمی و افزایش و تقویت اعتماد به‌نفس این قشر جامعه بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه مربیان متخصص حوزه کودک و نوجوان، برنامه‌ریزی‌های مدون برای توسعه فرهنگ مطالعه با روش‌های خاص را دنبال می کنند، ابراز کرد: فعالیت‌های فکری و مهارت‌آموزی همراه با بازی‌های کودکانه نقش موثری در تثبیت آموخته‌ها دارد.

پایان پنجمین دوره لیگ کتابخوانی در شاهرود

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این آیین گفت: پنجمین دوره لیگ کتابخوانی این شهرستان هم با استفاده از منابع دوازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی پایان یافت.

سید ابراهیم موسوی افزود: این دوره از جشنواره با استفاده از ظرفیت مدارس، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و همچنین کانون خادمیاران رضوی به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: نیمه مهرماه امسال از برگزیدگان لیگ کتابخوانی با حضور دانش آموزان تجلیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری این شهر با حضور فرماندار ویژه شاهرود، بخشداران، شهردار و اعضای انجمن با رونمایی از هشت کتاب از چهار نویسنده بومی حوزه دفاع مقدس و تجلیل از سه رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی همراه بود.

شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *