مبدع (شاهرود ، قاره کوچک)

محمدعلی اینانلو (زادهٔ ۲ فروردین ۱۳۲۶ – درگذشتهٔ ۱۲ دی ۱۳۹۴) مجری تلویزیون و رادیو، بازیگر، صداپیشه، کارشناس ورزشی، روزنامه‌نگار و کارشناس و مستندساز طبیعت بود. وی به عنوان قدیمی‌ترین گزارشگر و مفسر والیبال در ایران و بنیان‌گذار روزنامه‌نگاری محیط زیست شناخته می‌شد.شیفته طبیعت بود و همین میل بی پایان به زندگی در طییعت و برای طبیعت او را به ساخت مستند و متن های بی شماری درباره طبیعت ایران کشاند

او در بیست سال اخیر بیش از ۲۰۰۰۰۰۰ ( دو میلیون – برابر ۵۰ بار دور کره زمین ) کیلومتر در طبیعت ایران سفر کرده و چکیده تجربیات ۴۰ ساله خود را در موسسه به دانشجویان می آموخت.

 همچنین، او از مبتکران کلاس‌های آموزش اکوتوریسم در ایران بود. او دارای مدرک کارشناسی در رشتهٔ ادبیات بود و در زمینهٔ کار در رسانه‌های مکتوب و تصویری ایران سوابق متعددی داشت. اینانلو همواره دغدغهٔ معرفی و حفظ طبیعت ایران را داشت و در برنامه‌های مختلف آن را مورد تأکید قرار می‌داد. وی دربارهٔ ظرفیت‌های طبیعت ایران اعتقاد داشت: اکوتوریسم ۸ شاخهٔ اصلی دارد و ۸۰۰ شاخهٔ فرعی که همه این‌ها در طبیعت ایران در دسترس است. از طرف دیگر کشور ما جوان‌ترین کشور دنیاست، یعنی با تربیت نیروهای جوان به این سمت به‌راحتی می‌توان این جاذبه‌ها را برای دیگران توضیح و تفسیر کرد .

 اینانلو دل‌بستگی و عشق وافری به طبیعت همه ایران داشت اما همواره نگاه ویژه‌ای به شهرستان شاهرود داشت تا جایی که به عنوان شهرند افتخاری شاهرود شناخته شد و به درستی این شهر را  “قاره کوچک” نامید.

اینانلو صبح ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ در بیمارستان آتیه تهران بر اثر سکتهٔ قلبی درگذشت و در روز ۱۴ دی در زادگاه خود عصمت‌آباد بوئین زهرا به خاک سپرده شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *