زنده یاد مهندس مهدی عامریان بنیانگذار و موسس شرکت توربوژنراتور شاهرود در سال ۱۳۳۷ در خانواده ای مومن و متعهد دیده به جهان گشود.

 تحصیلات خود را در رشته مهندسی برق-قدرت ادامه داد و موفق به اخذ مدرک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گردید. پس از اتمام تحصیلات، در جهاد دانشگاهی  دانشگاه محل تحصیل خود مشغول بکار گردید.  با توجه به ماهیت تحقیقاتی نهاد فوق و نیز استعداد و علاقه وافر ایشان به خودکفایی و قطع وابستگی به صنایع خارجی به خصوص بخش ماشینهای الکتریکی، فعالیت تحقیقاتی خود را در زمینه طراحی و محاسبه ماشینهای الکتریکی آغاز نمود. زنده یاد مهندس مهدی عامریان در سال ۱۳۶۹ در ادامه همکاری با جهاد دانشگاهی، نتیجه تحقیقات خود را در قالب فعالیتهای عملی در کارگاهی استیجاری در مجیدیه تهران شروع و کار طراحی و ساخت الکتروموتورهای فشار قوی را وسعت بخشید. سپس توانست در کوتاه مدت برای اولین بار در ایران موفق به ساخت شینه های ژنراتوری نیروگاهی گردد.

پس از اتمام این طرح، با تلاش و جدیت ایشان، شرکت توربوژنراتور رشد کمی و کیفی چشمگیری داشت و در کنار بازسازی انواع ماشینهای الکتریکی، طراحی و ساخت بسیاری از ماشینهای الکتریکی نیز در برنامه کاری ایشان قرار گرفت. به گونه ای که در حال حاضر خدمات خود را به بیش از ۵۰۰ کارفرمای مطرح در سطح کشور ارائه می دهد. در حال حاضر این شرکت در راستای کسب رضایت مشتریان محترم و بهبود عملیات تولید و بازسازی خود، موفق به استقرار سیستم مدیریت جامع مبتنی بر استانداردهای روز دنیا گردید و تلاش می کند با بهره گیری از این سیستم گامهای بلندی در توسعه صنعت برق کشور بردارد. موقعیت جنگ و همکاری جهاد دانشگاهی با صنایع دفاع باعث شد که بازسازی تعدادی از الکتروموتورهای فشار قوی به جهاد واگذار شود و از اینجا فعالیت اصلی روی موتورهای فشار قوی آغاز گردید .

آقای مهندس عامریان در سال ۱۳۶۹  پس از تاسیس شرکت توربوژنراتور  شاهرود با طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز و همچنین خرید تعدادی از دستگاهها ، موفق به طراحی و ساخت شینه های ژنراتورهای نیروگاهی برای اولین بار در کشور گردید . پس از اتمام این طرح ، با تلاش و جدیت ایشان ، شرکت توربوژنراتور شاهرود رشد کمی و کیفی چشم گیری داشت و در کنار بازسازی انواع ماشینهای الکتریکی ، ساخت برخی از دستگاهها را نیز در برنامه کاری خود قرار داد بطوریکه در حال حاضر خدمات خود را به بیش از ۶۱۰ کارفرمای مطرح در سطح کشور ارائه داده است .

سرانجام زمانی که این واحد صنعتی با فعالیت ویژه و خدمات بسیار ارزنده همراه با کادری مجرب و کارآزموده توسط ایشان با نام معروف توربوژنراتور شاهرود نامی که در سراسر ایران به یگانگی شناخته شود- به حد بالایی از رشد و اعتبار رسید، دست تقدیر الهی بر این قرار گرفت که در ۱۱ خردادماه سال ۸۸ در مسیر بازگشت از سفری کاری به منظور راه اندازی یک پروژه عظیم در صنعت فولاد گیلان ، در اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت و خلاءبزرگی را در صنعت برق کشور برجای گذاشت. یاد و خاطره این بزرگ مرد صنعت برق کشور و کارآفرین نمونه را  گرامی می داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *