شاهرود با مشکل کمبود آب مواجه است

شهرستان شاهرود با کمبود آب آشامیدنی رو به رو است.

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان، محمد طاهری در نشست تنش آبی شهرستان شاهرود که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: شهر شاهرود هشت صدو ۹۲لیتر بر ثانیه نیاز دارد و برای حل این مشکل شهرستان تدابیری در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تامین ۶۰ لیتر بر ثانیه از محل حفر سه حلقه چاه یکی از راه های عبور از تنش آبی در سال جاری بوده و در صورت نیاز می‌توان ۶۲ لیتر بر ثانیه از محل چهار حلقه چاه دیگر سازمان‌ها تامین کرد.

مدیرعامل ابفای استان سمنان با بیان اینکه: مدیریت مصرف و استفاده از آب غیر آشامیدنی در اوج مصرف راه حل مناسبی است، از مسئولان استان و شهرستان پیگیری انتقال از سد کالپوش را نیز خواستار شد.

شاهرود با مشکل کمبود آب مواجه است

وی در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی، خشکسالی، منابع آبی دارای دبی کم، خشک یا کم آب تر بر اهمیت رفع مشکل و تامین این نیاز تاکید کرد.

طاهری با بیان اینکه: امسال در بیشتر مناطق شهری و روستایی شاهرود میزان تولید و مصرف این نعمت الهی ارزشمند در یک نقطه مساوی قرار دارد، تصریح کرد: این در صورتی است که در تولید و خط انتقال مشکلی پیدا نشود و با قطع برق روبرو نشویم.

مدیرکل ابفا استان سمنان از  اختصاص یک صد میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به شهر شاهرود خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر هییت دولت برای انتقال از چشمه های قطری اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اعتبارات محرومیت زدایی اظهار داشت: بیشتر این اعتبارات مربوط به سه شهرستان شرقی استان است و می‌توان طرح‌های محرومیت‌زدایی را برای حل این مشکل در روستاها پیگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *