میغان روستایی بزرگ و ایثارگر
دهیار میغان در جلسه بررسی مشکلات این روستا با بیان اینکه: تعرض ساکنان موقت و دائم به تعرفه آب و فاضلاب در روستاهای بسطام وجود داشته و قبلا نامه ای به استانداری فرستاده شده که آبفای استان را موظف به پاسخ کتبی کرده اما همچنان جوابی دریافت نشده و گفته شده قانون و مصوباتی است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

صادقی با بیان اینکه: روستای میغان دارای پیست اسب سواری با مجوز بین المللی است و هر هفته مسابقات ورزشی اسب دوانی با یک صد و ۵۰نفر برگزار می شود، گفت: اما طبق کمیسیون ماده ۶۹ واگذاری زمین به دهیاری و شهرداری منع کردند و مجدد یک تعهد نامه به اداره ورزش و جوانان داده ایم که ما این پیست را برای این اداره آماده می کنیم به شرط اینکه زمین را تحویل روستا یا تحویل هیئت ورزشی بدهند.

میغان روستایی بزرگ و ایثارگر

دهیار میغان عنوان کرد:  کلرزنی آب  به صورت اتوماتیک انجام نمی شود و این امر باعث بروز مشکلاتی همچون مسمومیت می شود.

صادقی گفت: یکی دیگر از مشکلات روستای میغان واگذاری برق برای پمپ های ثانویه کشاورزان است که کشاورزان هزینه کردند و استخر زدند.

استاندار سمنان در این جلسه با بیان اینکه با همکاری بنیاد مسکن و در بحث  تامین قیر رایگان اتفاق خوبی در استان و شهرستان شاهرود و میامی افتاد، گفت: در حوزه محرومیت زدایی سال‌های گذشته هشت میلیارد تومان اعتبار مردم محروم میامی بود که در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان شده است.

هاشمی افزود: در حوزه روستایی نگاه خاص و ویژه‌ای داریم تا امکانات و تجهیزات درمانگاه، سالن ورزشی، آسفالت برای روستای میغان فراهم شود، اما اگر در تولید ثروت اقدامی نکنیم، روستاهای ما تبدیل به خوش نشینی خواهد شد و تلاش داریم تا حوزه های  کشاورزی، تفریحی، گردشگری، را توسعه و ثبات بدهیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه: مشکل مطرح شده آب شرب روستای میغان را مدیرکل آبفای سمنان به جد پیگیری خواهد کرد و نتیجه باید با مردم شفاف سازی شود.

 محمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه بحث انتقال آب شرب را باید به طور ویژه پیگیری کنیم، گفت: بهسازی ورودی روستا نیز باید تا هفته دولت انجام شود‌.

استاندار با افزودن اینکه: منطقه پشت بسطام حاصل خیز است، گفت: اما باید تدابیری برای  اصلاح و رفع ایرادات انجام شود. 

وی با اشاره به مشکل مجتمع دامداری قاسمی گفت:  کسانی که متقاضی هستند نیز می توانند درخواست هایشان را بصورت کتبی بدهند تا پیگیری شود و به هر عزیزی که قصد برگشت به روستا برای زندگی را دارد اعلام همکاری کرد.

نماینده شهرستان شاهرود و میامی با بیان اینکه مشکلات مطرح و جایی که نیاز بود تدبیر شد، گفت:  مهم  این است که ما بتوانیم در این فرصتی که خداوند به ما داده از وجود استاندار، فرماندار و مدیران کل استفاده کنیم و  غنیمت است .سال گذشته توانستیم  ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد بودجه برای شهرستان شاهرود و میامی بگیریم اما

با توجه به اینکه یکی از شاخصه های توزیع بودجه جمعیت است نسبت به برخی از شهرهای کشور چون جمعیتی نداریم مشکلات پابرجاست، ما پراکندگی بسیاری در منطقه داریم و این  پراکندگی آب، گاز، برق و جاده می خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *