مجن نگین سرخ استان سمنان

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان، نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی سفر استاندار سمنان، در امامزاده ابراهیم (ع) مجن ابراز داشت: استان سمنان و شهرستان شاهرود یکی از مناطق برتر کشور در واگذاری زمین است و فقط در دو نقطه این مشکل وجود دارد که یکی از آن ها شهر مجن است و باید برای حل آن تدبیر شود.

مجن نگین سرخ استان سمنان

وی رسیدگی به جاده شاهرود به سمت مجن را از مسئولان استانی خواستار شد و افزود: ارتقاء این جاده نیاز مردم و یکی از اولویت های شهرستان است و باید با تأمین اعتبار از منابع استانی یا ملی این مشکل را برطرف کرد.

علی اصغر خانی بر ضرورت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها تأکید و ابراز کرد: روزی جمعیت بخش روستایی ۷۵ درصد و سهم شهرها ۲۵ درصد بود و اکنون با برعکس شدن این جمعیت، چنین شرایطی برای کشور سم است.

وی ادامه داد: هرچقدر جمعیت در روستاها و شهرهای کوچک بیشتر باشد به نفع کشور و نظام است و باید از مهاجرت به شهرهای بزرگ مانند تهران جلوگیری کرد.

خانی در پاسخ به درخواست مردم روستا درخصوص تأمین آب کشاورزی این شهر نیز گفت: با توجه به اینکه این شهر مشکل تأمین آب آشامیدنی ندارد، بهتر است چاه آب شهرداری در بخش کشاورزی که نیاز مردم است استفاده شود.

همچنین امام جمعه مجن دقایقی به بیان اولویت ها و مهمترین خواسته های مردم این شهر از مسئولان پرداخت و اظهار داشت: جاده دسترسی به مجن بسیار کم عرض است و هرچند شهرداری در حال آماده سازی پل های مسیر برای اجرای آسفالت است، اما این کار با اعتبارات اندک شهرداری قابل انجام نیست.

حجت الاسلام حسن بهرامی بر ضرورت توجه به امنیت مردم مجن نیز تأکید کرد و گفت: مردم این شهر از نیروی انتظامی گله داشتند و با وجود تغییرات مدیریتی در کلانتری این شهر هنوز بهانه های قبل پابرجاست.

وی با بیان اینکه کلانتری مجن نیازمند خودرو است، تصریح کرد: منطقه مجن به دلیل شرایط جغرافیایی و سردسیر بودن برای تأمین امنیت علاوه بر یک دستگاه سمند به یک خودروی مناسب تر نیاز دارد.

امام جمعه مجن ادامه داد: پایه های دوربین های نظارتی نیز به همت شهرداری و شورای شهر نصب شده است اما برای خرید دوربین اعتبارات کافی وجود ندارد.

بهرامی اضافه کرد: سهم مردم این شهر از صنعت صفر است و مردم این منطقه برای ایجاد اشتغال به یک ناحیه یا شهرک صنعتی نیاز دارند.

وی تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن را هم یکی از مشکلات این شهر گردشگری عنوان کرد و افزود: تغییر کاربری چاه آب شهرداری به کشاورزی یا صنعت نیز در صورت انجام خدمتی بزرگ به مردم این شهر است.

علیمحمدی عضو شورای مجن : بعد از شکل گیری شورای جدید در این شهر مجمع راهبردی شکل گرفته با کارگروه های تخصصی به جهت اینکه سند راهبردی شهر مجن رو در آینده انشاالله تدوین کند و تا الان خروجی های بسیار خوبی داشته که ما از حمایت های فرماندار محترم در اینجا قدردانی می کنیم

در بحث آب چاه شهرداری ۲۵ سال گذشته ۱۲۰ هکتار باغ بر این اساس در مجن احداث شده که سرمایه بسیار عظیمی هست.

اگر آب این چاه از ناحیه شرب به ناحیه کشاورزی به ناحیه صنعت و خدماتی تبدیل شود اتفاقات خوبی در زمینه های مختلف بخصوص مجتمع دام سبک می افتد که زمینش مهیاست، همه کارها انجام شده هست و تنها موضوع اینکه نیاز به آب دارد و تامین آن از این چاه امکان پذیر هست. مورد بعد اینکه مجتمع دام سنگین در مجن راه اندازی شده و فعالیت میکند و استقبال برای توسعه مجتمع دام سنگین بسیار زیاد هست و اگر مشکل آب این دام سنگین هم حل بشه یک بخش عظیمی از اشتغال و تولید در بخش دامپروری انشاالله حل خواهد شد

 در پایان این جلسه مدیرکل اداره راه و شهرسازی، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیرکل آبفای استان قول رفع موانع زمینه های مربوطه را دادند.

شهر مجن از نظر کشاورزی، گردشگری و منابع انسانی از شهرهای مهم شهرستان شاهرود بشمار می آید شهری که در ماههای اخیر و با حضور شهردار جوان و پرانگیزه آن (مهندس سعید دربانیان) راه توسعه را پیش گرفته است که امیدواریم با همیاری مسئولین استانی که در این بازدید بخشی از مشکلات این شهر را مشاهده کردند و همیاری امام جمعه جوان و شورای تازه نفس مجن بتواند این شهر گردشگری را که به حق نگین سرخ استان است به جایگاه حقیقی آن برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *