دهیار روستای ابر

دهیار روستای ابر، در بازدید میدانی مسئولان استانی و محلی با بیان اینکه روستای ابر در قطب و هدف گردشگری قرار گرفته است گفت: این روستا با جاذبه طبیعی جنگل ابر و امامزاده قطری پذیرش توریست بالایی را دارد، اما متاسفانه  زیرساخت‌های کامل گردشگری وجود ندارد.

امامزاده قطری روستای ابر شاهرود

اسلامی: خواستار مساعدت برای تعریض و دو بانده شدن ورودی روستا با توجه به حجم بالای مسافر شد.

دهیار ابر افزود: در حوزه گردشگری روستا به عنوان پیشانی استان شناخته می‌شود اگر طرح جامع گردشگری و نگاه ویژه به این منطقه شود بحث بیکاری شهرستان شاهرود را نیز می توان ساماندهی کرد و  ظرفیت ایجاد اشتغال در روستاهای همجوار را نیز دارد.

 وی ادامه داد: در زمان فرمانداری هاشمی در شاهرود و مساعدت دفتر امور روستایی طرح درآمدزایی برای روستا استارت زده شد و شش سوئیت اقامتی  با ٣۶٠ مترمربع بهره برداری شد اما در مرحله تجهیز به دلیل کمبود اعتبار مغفول ماند.

دهیار روستای ابر گفت: یکی دیگر از مطالبات مردم روستا سالن و باشگاه ورزشی است که تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

اسلامی با ذکر اینکه: طرح جمع آوری فاضلاب به عنوان روستای پایلوت از ۱۵سال پیش تا کنون رها شده خواستار مساعدت مسئولان شد.

وی در پایان با اشاره به مطالبه گازرسانی به منطقه عشایری سرخ دره و امامزاده قطری از مسئولان مربوطه درخواست رسیدگی کرد.

هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه: منطقه ابر قطب گردشگری و یکی از درآمدهای پایدار روستا و پشت بسطام است، گفت: پیگیر اخذ تسهیلات برای رفع مشکلات و کمک به ایجاد بومگردی توسط متقاضیان هستم.

نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در بازدید از روستای ابر با بیان اینکه: مشکل اصلی نبود زیرساخت برای قطب گردشگری است، گفت: نمی توان بدون هتل، بومگردی، جاده و دسترسی آسان ادعای برند بودن کرد و این مهم نیازمند همکاری میراث و اداره راه است.

علی اصغر خانی افزود: استاندار دستور تعیین تکلیف اعتبارات جاده جنگل ابر را داده است و تا زمانی که زیرساخت فراهم و ساماندهی انجام نشود امکان اشتغال زایی نیز وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی شهرستان شاهرود(شرق) در روستای ابر بیان کرد: تخصیص اعتبار برای محور اصلی روستا انجام شده است اما حجم بالای مسافر و عبور مرور نیازمند اعتبار بالا برای ایجاد بزرگراه است که به دنبال تامین بودجه هستیم.

مدیرکل آبفای استان سمنان با بیان اینکه: ۱۰ سال پیش بانک توسعه اسلامی قرار بر تخصیص اعتبار داشته اما در سال ۹۷تخصیص اعتبار مسدود شد، گفت:  در روستای ابر مشکل آب شرب وجود ندارد و در حوزه فاضلاب تا کنون دو میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل تصفیه خانه و فاضلاب نیازمند ۲۰میلیارد ریال اعتبار هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *