سیدمحمد ظمانی / کارشناس ارشد مدیریت دولتی (تحول)

کارهای نمایشی را کنار بگذارید، اینکه آن منطقه‌ای که من را انتخاب کرده‌اند یا مردمی که  فرضا در رسانه حرف های من را می‌شنوند، خوش‌بین بشوند، این را در نظر نیاورید؛ این کار، برکت کار را از بین خواهد برد، رضای خدا، اهمیت و نفس کار را سرلوحه قرار دهید.

فروردین ماه  / 1401 دیدار با کارگزاران نظام

مقام معظم رهبری در  دیدار مسئولان نظام در فروردین ماه و دیدار  با جمعی از دانشجویان در اردیبهشت ماه سال جاری طبیعت دانشجو را مطالبه‌گری دانستند و تأکید کردند: از مسئولان، کار جدی و واقعی مطالبه کنید و آن ها را از کار نمایشی منع کنید.

طبق این فرمایش به مسئولان نباید کار نمایشی، منافع گروه و حزبی بر منافع مردم ترجیح داده شود. امروز در مسئله انتصابات باید منافع مردم در راس همه تصمیمات باشد و باید اخلاص، جهادی و میدانی بودن سرلوحه انتصابات باشد.

یکی از اصلی ترین حربه های برخی مدیران برای آنکه خود را مدیری لایق و شایسته نشان دهند دست زدن به اعمال نمایشی و روبنایی است. چه بسا این گونه اعمال روبنایی نیز سریع تر به مرحله بهره برداری می رسد و بیشتر در چشم مردم بوده، مضافا اینکه پروژه های روبنایی و نمایشی به کار علمی و تخصص خاصی نیز نیاز نداشته، مدیر خود می تواند بدون بهره مندی از تیم های مشاوره تخصصی به چنین اعمالی اقدام کند.

در نظر داشتن رضای الهی در کارها، پرهیز از رفتارهای نمایشی، دوری از غرور و انفعال و مغتنم شمردن فرصت مسئولیت تکلیفی برای مسئولان کشور محسوب می شود،

مدیران باید از تشریفات فاصله بگیرند و در کنار و همگام مردم باشند، زیرا پست ها ماندگار نیست.

گاهی برخی مدیران عمدا یا سهوا مردمی بودن را به اشتباه با رفتار های عوامانه و پوپولیستی جلوه می دهند که قطعا پس از مدتی مردم با بصیرت خود آن را تمیز خواهند داد. مردمی بودن باید در عمل به اثبات برسد و حضور مدیران با ربط یا بی ربط در مراسم های مذهبی و فرهنگی و هنری و انقلابی با عکاس و ژست های غلط انداز در پیشگاه مردم و خداوند رنگی ندارد.

در جاهایی نیز مسئولانی را مشاهده می کنیم که برای جبران عقب ماندگی در حوزه کاری خویش به حوزه  مدیران بی کفایت دیگر ورود می کنند تا بیشتر رسانه ای شده و در دید مردم باشند.

 مانند حضور دهیار روستای” الف” در درمانگاه روستای “ب” و پزشک روستای “ب” در ختم کدخدای روستای “ج”  یا  خبرهای خوش رئیس شورای روستای “د” از رویدادی که واقعی نیست‌.

 فراجناحی حرکت کردن و استفاده از افراد متخصص در تمام جناح های معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به مسئولان تکلیف شود، چون مسئولیت فقط مختص به ستاد و دفتر و جناح افراد نیست، بی شک نگاه جناحی خدعه ای از دشمن است که موجب تفرقه شده و زمان را برای زد و خوردهای انتخاباتی و فردی هدر می دهد.

چیزی که مردم از مسئولینشان انتظار دارند کار است. کار کار کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *