محروم شدن نشریات استان سمنان از درج آگهی‌های دولتی جایز نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: محروم شدن نشریات از درج آگهی‌های دولتی به معنای قطع شدن یکی از شاهرگ‌های حیاتی مطبوعات مکتوب است و جایز نیست.

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان ، فرشید فلاح شامگاه سه‌شنبه در دیدار با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شهرستان شاهرود در محل سالن جلسات اداره ارشاد برگزار شد، افزود: مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش برجسته‌ای در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دارند.


وی با بیان اینکه بی توجهی به راه‌های تقویت نشریات و تعطیلی مطبوعات به منزله بیکار شدن بخش قابل توجهی از نیروی کار آموزش دیده و فعال کشور است، تصریح کرد: این تعطیلی، بیکاری قشر عظیمی از بدنه جامعه را به دنبال دارد.

محروم شدن نشریات استان سمنان از درج آگهی‌های دولتی جایز نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز داشت: رسانه‌ها، پرچمدار مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام هستند و در پی اطلاع رسانی منطبق بر سیاست‌های کلی نظام و اجرای رسالت رسانه‌ای نقش آفرینی می‌کنند.

فلاح با بیان اینکه کوچک شدن سفره اقتصادی، شیوع ویروس کرونا، نبود کاغذ و گرانی آن و افزایش چند برابری هزینه‌های چاپ و نشر رسانه‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است، تصریح کرد: فعالان رسانه‌ای، روزنامه نگاران و مدیر مسئولان نشریات با تمام این مشکلات عرصه را حفظ کردند و حتی در شرایط سخت کرونا در کنار مدافعان سلامت به امر اطلاع رسانی مشغول بودند.

وی با بیان اینکه توجه جدی به منابع درآمدی رسانه‌ها به ویژه مکتوب در اولویت است، گفت: توجه به منابع درآمدی رسانه ها، نشریات و روزنامه نگاران امری ضروری است.
در استان سمنان ۳۶ ناشر و  ۳۹۰ مولف که ۱۰۰تن از آن ها شاهرودی هستند، فعالیت دارند.

در شهرستان شاهرود ۱۴ نشریه فعالیت می کند که گستره فعالیت برخی از آن ها استان های سمنان ،گلستان و مازندران است، علاوه براین همه خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری نمایندگی هایی در این شهرستان دارند.

همچنین ۷۰ کانون فرهنگی و هنری در این شهرستان فعالیت می کنند.

شهرستان شاهرود با سه بخش بیارجمند،مرکزی و بسطام در شرق استان سمنان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *