مقابله با تنش آبی شهرستان شاهرود 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود  بخشداران و دهیاران را موظف کردانشعاب های غیر مجاز آب را هر چه سریع تر گزارش دهند.

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در نشست مقابله با تنش کم آبی احتمالی شهرستان شاهرود با بیان اینکه امسال محدودیت منابع آبی در شاهرود به نسبت سال‌های قبل بیشتر شده است، گفت:

ضروری است با نقش‌آفرینی مناسب دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم برای عبور کم تنش از اوج مصرف در فصل گرما برنامه‌ریزی شود.

مقابله با تنش آبی شهرستان شاهرود 

فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به اولویت بحث آب و هزینه و تنشی که قعطی آب ایجاد می کند بخشداران و دهیاران را موظف کرد تا انشعابات غیر مجاز را هر چه سریع تر گزارش دهند.

ابوطالب جلالی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در صورت نیاز در اوج مصرف چاه‌های آب خود را در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار دهند، افزود: استفاده از چهار حلقه چاه بیمارستان امام حسین (ع)، راه آهن، شرکت البرز شرقی و شهرداری در اولویت نخست و تعدادی دیگر از چاه‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

وی ابراز داشت: با توجه به نگرانی در مورد تأمین آب شهرستان تمامی نامه‌نگاری‌ها و استعلام‌های دستگاه‌ها در این خصوص باید بدون تأخیر و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

 پراکندگی بارش ها و کمبود آب برای حوزه‌های کشاورزی و مصرف خانگی مهم‌ترین دغدغه این شهرستان است.

 مدیر سازمان آبفای شهرستان شاهرود با اشاره به کم شدن بارش ها گفت: در سال جاری با بحران جدی تری روبه رو هستیم و عبور از این بحران نیاز به همکاری تمام دستگاه های اجرایی دارد.

  ابراهیم باقری در خصوص مدیریت مصرف آب و وارد شدن به فصل گرما به ادارات توصیه کرد فضاهای سبز را به صورت کنترل شده آبیاری کنند.

باقری افزود:ارگان ها با کنترل ساده کنتور می توانند از نشتی احتمالی و هدر رفت آب، جلوگیری کنند.

سمیرا نعیمی – خبرنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *