تبدیل وضعیت پرسنل و قانون معلولان در راه و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: از شهدا و جمعی ایثارگران منتسب به خانواده راه و شهرسازی شاهرود و میامی با حضور مشاور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تجلیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) از برگزاری نخستین همایش معنوی تجلیل از خانواده شهدا و چند تن از ایثارگران وابسته به این اداره کل با حضور مشاور قائم مقام وزیر و راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد.

تبدیل وضعیت پرسنل و قانون معلولان در راه و شهرسازی

امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگار ندای شاهوار جوان با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از خانواده شهدای منتسب به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: در این مراسم از خانواده شهیدان احمد خوش قدم، محمد علی نمکی و حسن عامری به نمایندگی از دیگر شهدای منتسب به این مجموعه تقدیر به عمل آمد.

 وی افزود: این مراسم همزمان با حضور دو شهید گمنام دفاع مقدس در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان برگزار شد.

مشاور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به شاهرود ضمن بیان اینکه: این وزارتخانه نسبت به دیدار با خانواده‌های شهدا در تمام مجموعه وزارت راه طرحی را اجرا کرده و در آن به تعداد ادارات سفرهای استانی انجام می‌شود، ابراز داشت: طی این برنامه‌ها اتفاقات بسیار مبارکی در راستای گره گشایی مشکلات خانواده‌های جانبازان، ایثارگران و شهدا رخ داده است.

حمید مردانیان با اشاره به اینکه: از مهمترین مسئولیت‌هایی که به دنبال عملیاتی شدن آن هستیم اجرای بند دال تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ درباره تبدیل وضعیت استخدامی‌های وزارت خانه است، افزود: در مسئله قانون معلولان قریب ۸۰ تا ۹۰درصد جامعه هدف با مجموعه فعالیت ریلی، ارتباطات، هوایی و شرکت‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای، کشتی رانی و فرودگاه ارتباط دارد لذا طرح‌های توسعه شامل رصد میدانی در زمینه معلولان انجام‌ می شود.

وی با تاکید به اینکه: از اهداف سفرها طبق ابلاغیه ۱۲ گانه رهبر معظم انقلاب طی سال ۸۹  است که چند بند از فرمایش‌های ایشان مسئله ترویج و توسعه جهاد و ایثار و شهادت است، ابراز داشت: تمام دستگاه‌ها موظف هستند یک درصد بودجه را در این مسیر هزینه کنند.

مردانیان در ادامه تصریح کرد: طبق قانون ۲۰ درصد بودجه فرهنگی در این مسیر تأمین و در خدمات اجتماعی و بانک‌ها نیز سه درصد باید هزینه شود.

وی افزود: طبق مصوبه شورای ارشد مدیران وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها مقرر شد تمام ابنیه، مکان‌ها، ساختمان‌ها، اتوبان و جاده به نام مبارک شهدا نامگذاری شود.

خبرنگار- سمیرا نعیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *