گفتگویی از  رضا مهدیان

شهرستان میامی مهد قهرمانان و نخبگانی که با دستان خالی و با کمترین امکانات و حمایت مسئولان شگفتی خلق می کنند و به مقام های برتر کشوری دست پیدا می کنند.

دیار«ابن یمین» بزرگترین قصیده سرا واز دل سرزمینش جوانانی برمی خیزند همچون «محمد نبی زاده و هادی سلیمی» که افتخار کشور در مسابقات کشتی جهان می شوند.

فارغ از ورزشکاران اما این شهرستان زیبا نخبگانی نیز پرورش داده است، که با دانش خود توانسته اند وسایل مورد نیاز جامعه را اختراع و به ثبت برسانند، اگر چه روزگار با آن ها یار نبوده و موفقیتشان گاهی دیده نشد.

سرزمین پهناور میامی  که تا امروز جوانان با استعدادی را به جامعه معرفی کرده است، امروز نیازمند به یاری و حمایت برخی از مسئولان است.

رضا ثاقب یکی از جوانانی که  بدون هیچ گونه کمک  با ذوق وهنر شخصی آثاری را ایجاد کرده که اگر کمی حمایت شود، نام آوری در حوزه دیگری را شاهد خواهیم بود.

 با هنر واستعداد رضا را در گشت و گذار فضای مجازی آشنا  ومشتاق شدیم تا مصاحبه ای کوتاه از این جوان با استعداد داشته باشیم.

* لطفا خودتون رو معرفی کنید و راجع به اختراعی که کردید توضیح بدهید؟

رضا ثاقب هستم متولدسال ۶۰ روستای نام نیک شهرستان میامی، پنج سال مشغول اختراع موتور چهار چرخ و سه چرخ و ویلچر موتوری بودم که به اندازه توان خودم خدمتی به افراد معلول کنم، با این هدف قدم برداشتم که فقط به جامعه خدمتی ماندگار کرده باشم.

یک دستگاه سه چرخه موتوری اختراع کردم که  از طراحی وساختش ایده خودم بوده این طرح نیازمند حمایت مسئولان است و امیدوارم این حمایت هر چه زودتر انجام شود.

همچنین ویلچربرقی را طراحی کرده ام که تمام امکانات برای معلولین درآن دیده شده است و اگر حمایت باشد با کمترین هزینه معلولان از رفاه خوبی برخوردار خواهند بود و به آن ها وخانواده آن ها کمک زیادی می شود.

تا الان هیچ شخص یا ارگانی از بنده حمایت نکرده است ولی به نگاه بلند این دولت وحمایت از جوانان بسیار خوش بین هستم.

بنده یک سالی است که  مشغول ساخت ماکت فلزی موتور سیکلت و جیپ با وسایل دور ریختنی هستم که متاسفانه هنوز اسپانسری حمایت نکرده اما هدف بزرگتر و

تنها آرزوی من این است که این اختراعات به ثبت برسد وحمایت شوم تا با انگیزه بیشتر برای ایران وکشورم خدمتی را انجام داده باشم.

خیلی دوست داشتم که یک تولیدی موتور سه چرخ یا ویلچر موتوری بزنم ولی نشد.یعنی تا الان نشده ولی ناامید نمیشوم وبه راه خودم ادامه خواهم داد.

 برنامه من برای ساخت ماکت که یه هنر بسیار مهم و سختی است میخواهم  ادامه بدهم و اگر امکانش فراهم شد این کار رو به علاقه مندان  آموزش بدهم.

*چه درخواستی از مسئولان دارید؟

از مسئولین مربوطه می خواهم برای خرید لوازم اولیه و خصوصا برای فروش وثبت این آثار کمکم کنند، چون کار هنری با ابزار دور ریختنی را بدون هیچ گونه پشتوانه مالی با هدف خدمت به جامعه شروع کردم.

*مشوق شما چه کسی بوده است؟

همسرم خیلی به من کمک کرده ومشوق بسیار خوبی برای من بوده است.

*چه زمانی فهمیدید که میتوانید این کار را شروع کنید؟

درشهرستان میامی استعداد های بسیار خوبی نهفته است واگر کمی به آن ها توجه شود وحامی داشته باشند مطمین باشید شاهد کارهای نو ظهور خوبی در کشور خواهیم بود، من نیز وقتی دیدم این استعداد را دارم استارت کار را زدم و تمام تلاش خود را کردم.

*آیا در نمایشگاهی در سطح کشور شرکت کرده اید؟

نه متاسفانه به دلیل عدم حمایت نتوانسته ام در هیچ نمایشگاهی شرکت کنم.

*درپایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

سپاسگزارم از شما که تلاش می کنید جوانان این مرز وبوم دیده شوند واز مسئولان می خواهم این ایده وطرح های من را مشاهده ودر صورت امکان حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *