به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان حسین شیبانی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد به عملکرد ۶ ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز اشاره و ابراز کرد: راه اندازی بخش جراحی قلب یکی از مهمترین اقدام‌ها و گامی در راستای راه‌اندازی مرکز قلب شاهرود است و در این مدت تاکنون ۶۰ عمل جراحی قلب در این بخش انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از راه اندازی بخش باز توانی قلب با کمک یک میلیارد تومانی خیران و خرید اکو مری با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از سوی خیران و راه اندازی پایگاه ۱۱۵ فرومد در میامی خبر داد و گفت: در این مدت موافقت پایگاه ۱۱۵ سطوه در بخش مرکزی شاهرود نیز اخذ شد و توانستیم شاهد افتتاح همراه سرا با ۱۲ واحد در بیمارستان امام حسین(ع) با کمک خیران باشیم.

شیبانی با اشاره به راه اندازی کلینیک دندان پزشکی در بیمارستان بهار شاهرود بیان کرد: تکمیل و به روز رسانی تجهیزات مرکز ناباروری از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفت ماه اخیر است که خوشبختانه این مرکز دارای ۷۰۰ پرونده مراجعان است و سه نوزاد حاصل از آی وی اف نیز در این شهرستان به دنیا آمده‌اند همچنین این مرکز یکی از معدود مراکز ناباروری است که عمل میکروسکوپی برای مردان را انجام می‌دهد که در استان و منطقه وجود ندارد.

وی از افتتاح آموزشگاه بهورزی و مرکز جامع سلامت قلعه نوخرقان خبر داد و گفت: در حوزه دارو و غذا شاهد خرید دستگاه اچ دی ال سی بودیم که برای مدت‌ها پیگیری می‌شد. این دستگاه می‌تواند آزمایشگاه مواد غذایی شهرستان شاهرود را فعال کند و در نتیجه می‌توان آزمایشگاه‌های کامل‌تری را نیز در شهرستان صورت داد در حوزه آموزشی نیز سیستم آموزشی هیبرید شامل ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری به‌کارگیری شد.

شیبانی با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان میامی از دیگر اقدامات مهمی است که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت، گفت: این مرکز کامل شده و تا کنون دو پارت تجهیزات پزشکی مورد نیاز آن نیز وارد شهرستان میامی و حتی یکی از مجرب‌ترین پزشکان ما نیز برای چیدمان تیم مورد نیاز این بیمارستان مأمور شده است همچنین درباره این بیمارستان باید گفت تنها پست برق آن نیاز به تکمیل دارد که البته کارهای آن نیز به صورت مناقصه صورت خواهد گرفت.

وی از رایزنی برای از ایجاد پست اورژانس در نردین میامی خبر داد و گفت: چند بخش مانند بخش اسکوپی، ید درمانی، الکتروفیزیولوژی قلب و…. در زمره کارهایی هستند که در آینده نزدیک در مجموعه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام خواهد شد همچنین مقوله توریسم درمانی از دیگر تأکیدات دانشگاه در زمینه ارتقای مجموعه بهداشت و درمان است چرا که ما در شهرستان شاهرود امکانات خوبی را برای جذب توریست‌ها در زمینه درمانی داریم و بخش‌های بیمارستان‌های ما برای پذیرایی از توریست‌ها آماده شده و سایت‌ها نیز به زبان‌های خارجی ترجمه شده‌اند و در نهایت در حال گرفتن کد مختص به بیماران خارجی در وزارتخانه هستیم.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *