اگر مصلا فقط برای نماز جمعه باشد مصداق اسراف است

حجت‌الاسلام عباس امینی در نشست خبری با اصحاب رسانه و با حضور مدیرمسئول وخبرنگاران ندای شاهوار جوان برگزار شد، با بیان اینکه مصلای نماز جمعه برای سه ساعت در هفته نیست و اگر باشد مصداق اسراف است، گفت: ده‌ها میلیارد تومان بودجه هزینه نمی‌شود که در هفته سه ساعت میزبان نماز جمعه باشد لیکن مجموعه‌ای که هزینه شده برای آن است که همه روز و ایام و مناسبت‌ها مورد استفاده قرار گیرد و این نگاهی است که مسئولان مرکز کشور نداشتند و این نگاه نادرست از مجلس تا دولت و وزرای و استانداری‌ها و مسئولان محلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از استانداران رسماً این پرسش را اعلام کرد که ما به مصلا کمک کنیم که ما را نقد کند؟ و این نشان می‌دهد که نگاه درست نیست، افزود: مصلای نماز جمعه حتی برای حوادث غیر مترقبه نیز باشد و در هنگام حوادث احتمالی به بهترین مکان برای رسیدگی به مسائل بدل می‌شود و این نگاهی است که باید وجود داشته باشد و چون وجود ندارد، متأسفانه این طرح مغفول مانده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مصلا می‌تواند در مواقع بحرانی حتی صدها نفر را پوشش دهد، ابراز کرد: توقع ما از رسانه‌ها این است که این نگاه را در بین تمام ارکان نظام تزریق کنند چرا که مصلا می‌تواند در کنار حوادث، رویدادهای فرهنگی و … را نیز میزبانی کند و حتی می‌تواند میزبان رویدادهایی مانند سفر مسئولان، رئیس جمهور و… نیز باشد و این خدمت رسانی به مردم است.

امینی درباره بودجه مورد نیاز این طرح، بیان کرد: اگر روزی که باید این کار صورت می‌گرفت ان هم همزمان با ساختمان‌هایی که قارچ گونه با میلیاردها تومان هزینه سر برافراشتند، مورد نگاه درست مسئولان قرار می‌گرفت مصلای پیامبر اعظم(ص) شاهرود با ۳۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه غلو نمی‌کنیم که این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: نگاه اگر عوض شود می‌توان دو ساله این مجموعه را افتتاح کرد آن هم مصلایی که ۱۲ سال است نیمه‌کاره رها شده و تکمیل نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *