نشست خبری به مناسبت روز جهانی بینایی در سالن آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور حسین شیبانی رئیس و محمدحسن امامیان معاون پژوهشی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ندای شاهوار” محمد حسن امامیان با اشاره به انتشار نتایج مطالعات هم‌گروهی چشم این دانشگاه در مجله “لانست” گفت: علاوه بر این در گزارش سازمان جهانی بهداشت به عنوان مرجع منطقه کشورهای مدیترانه شرقی (EMRO) نیز معرفی شد.
معاون پژوهشی علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: در زیرمجموعه این دانشگاه دو مرکز هم‌گروهی چشم شامل مرکز مطالعات چشم با ۱۵سال سابقه و مرکز مطالعات هم‌گروهی چشم کارمندان پنج سال فعالیت دارند.
امامیان ضمن اشاره به اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی بیماری‌های روانپزشکی و قلبی عروقی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، افزود: پوشش درمان عیوب انکساری و جراحی آب مروارید (کاتاراکت) بخشی از مطالعات هم‌گروهی چشم این دانشگاه است.
وی با اشاره به تعداد افرادی که بیماری آنها ناشناخته است گفت: در ۳۰درصد مبتلایان به فشارخون و ۵۰درصد از مبتلایان قلبی عروقی با مرگ نخستین علائم ابتلا ظاهر می شود.
وی با بیان اینکه بیماری دیابت نیز از این نوع بیماری‌ها است، افزود: هنوز مشکل تشخیص دقیق و درمان در بسیاری از بیماری‌ها وجود دارد.
معاون پژوهشی علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: برای درمان به موقع باید در مرحله نخست بیماریابی انجام شود و این امر برای دانشگاه علوم پزشکی یک اصل است.
محمدحسن امامیان با اشاره به اینکه در طرح‌های مطالعات هم‌گروهی (کوهورت) وضعیت موجود بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: وضعیت پیشرفت بیماری در فاصله‌های زمانی مختلف به نسبت نوع بیماری در دوره‌های سه و یا پنج سال یکبار بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *