مبینا اعتماد – فعال سیاسی


آتش بس یمن و عربستان دیگر تمدید نشد و این بدترین خبر برای آمریکا و بازار انرژی مغرب زمین است
بانک مرکزی چین به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر دلاری و اوراق قرضه آمریکا در جهان، در فاز اول فرمان فروش تمام دلارها و تبدیل آنها به یوان را صادر کرد.
افت شاخص دلار و شک به بازار آمریکا رخ خواهد داد و اگر چین اوراق قرضه را بفروشد، اقتصاد آمریکا با یک جراحت بزرگ و تاریخی روبه رو خواهد شد و دنیا آماده جنگ جهانی می شود.
حال که گاز اروپا قطع شده، آمریکا علاوه بر سود فروش گاز مایع به اروپا بصورت انحصاری(یادتان باشد قطر همان ابتدا اعلام کرد که نمی خواهد جای روسیه را در بازار بگیرد اما واضح است که از همان ابتدا، قطری‌ها با فشار آمریکایی‌ها از فروش گاز به اروپا امتنا کردند)، برای قد علم کردن اقتصادش در مقابل چین به دو مغوله دیگر نیاز دارد:
یک: منع فروش قطعات هایتک که با تحریم چین در این زمینه به وقوع پیوسته و اخیرا مرکز تولید ریزتراشه‌ها در چین هم در یک آتش‌سوزی کاملا مشکوک از بین رفت و این اتفاق که بعد از ضعف نشان دادن دولت چین در عدم اجازه دخالت ارتش در مناقشه تایوان و سفر موفق خانم پلوسی به این شبه جزیره که اثر اصلی آن را می‌توان در کاهش قیمت نفت از ۱۲۰دلار به حدود ۸٠دلار در هر بشکه دانست.

 به همین سبب دولت چین برای اقناع نظامیان و هم پیمانان سرخورده این کشور در جهان، سخت‌ترین واکنش در حوزه اقتصادی(حمله به دلار به وسیله تبدیل ذخایر ارزی چین از دلار به یوان) را علیه دولت آمریکا در نظر گرفت.
دوم: کوچ سرمایه‌داران، سرمایه‌ها، شرکتها و صنایع اروپایی به آمریکا، که با قطع کامل انرژی و شعله‌ورتر کردن جنگ در اروپا به وقوع خواهد پیوست.
تهدید پوتین به جنگ اتمی، قطعا از سر دست یافتن به اطلاعاتی برای کشیده شدن جنگ به داخل خاک روسیه از طریق تزریق سلاح های جدید به اوکراین یا ایجاد خرابکاری هسته‌ای در اوکراین بوده که با توجه به اقلیم منطقه، روسیه به شدت تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت و اگر ژاپن و آلمان را دو کشور در حوزه دوستان آمریکا بدانیم که مایل بودند تحت آموزه‌های سنتی و منافع ملی به شرق گرایش پیدا کنند.

 ترور «آبه شینزو» (وابسته به خاندان‌های سامورایی ژاپن که از لزوم تجهیز ارتش این کشور و دوران شکوه صحبت می‌کرد) را باید کشیدن ترمز ژاپن و اقدام به انهدام خط لوله انتقال گاز به اروپا را پاره کردن آخرین رشته امید آلمانی‌ها و اقتصادشان برای چنین امری دانست.
اقدام دیگر آمریکا، ایجاد جنگ بین یونان و ترکیه و قطع آخرین مسیر دسترسی اروپا به گاز، یعنی مسیر انتقال گاز آذربایجان_بلغارستان_یونان است.اروپا با توجه به ادامه بحران انرژی به بازار مصرف کننده کالاهای آمریکایی و نجات دهنده اقتصاد آمریکا تبدیل خواهد شد و پیش از آن آخرین ماموریت خود، یعنی شلیک تا آخرین گلوله به سمت روسیه را به اجرا خواهد گذاشت، مگر تقدیر چیز دیگری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *