رویکرد امداد جلوگیری از موروثی شدن فقر است. به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان” مهدی عرب اسدی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال جاری قدم‌های بسیار خوبی در حوزه توانمندی اقشار ضعیف و آسیب دیده برداشته ایم افزود: احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی بر پشت بام منازل مددجویان، فروش دستگاه‌های میوه خشک کنی برای زنان سرپرست خانوار، حمایت از مشاغل دامداری، زنبورداری، قالی بافی، خدمات توزیعی و طرح های دانش بنیان از خدمات امداد بسطام در حوزه اشتغال زایی است.

عرب اسدی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اساسی برای مددجویان تحت پوشش، توانمندسازی است و یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فراهم کردن زمینه لازم برای ازدواج مجدد این افراد است، مشوق‌هایی مانند تامین جهیزیه و اشتغال نیز در نظر گرفته شده و خدمات نیز پس از ازدواج برای این خانواده ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه کمیته امداد به توانمندسازی فرآیندی است، گفت: یعنی انسان استعداد لازم برای رشد در زمینه‌های مختلفی زندگی را دارد و خداوند در تمام انسان ها توانایی خاصی قرار داده که پس از شناسایی باید از طریق مشاوره‌های تخصصی و فنی در کمیته امداد مورد هدایت واقع شود.

رئیس کمیته امداد بسطام، با تاکید بر اینکه بررسی مشکلات ریشه‌ای خانواده‌های تحت پوشش را در دستور کار قرار داده است، افزود: مشکلات هر خانواده متفاوت از یکدیگر است، بنابراین نگاه ما برای توانمندسازی مددجویان به داشته‌ها و توانایی‌های خانواده مربوط می‌شود و راه حل های متفاوتی برای رفع ارائه خواهد شد.

عرب اسدی با ذکر اینکه فقیر کسی است که نمی‌تواند از استعدادهای خودش در راستای تامین نیازهای اقتصادی استفاده کند، بیان کرد: هیچ کس در ذات خود فقیر نیست، فقط کافی است که شناسایی استعدادها به درستی انجام‌ شود، اگر فرد یا خانواده‌ای قابلیت اشتغال داشته باشد، مطمئن باشید توانمند خواهد شد.

وی ادامه داد: به طور کلی اشتغال مددجویان کمیته امداد در یک فرآیند خاصی تعریف شده است یعنی ابتدا شناسایی فرد، مشاوره و تشخیص استعداد مددجو، آموزش و در مواردی اگر لازم باشد مدتی در یک کارگاه حاضر می شود، اینکه تا چه اندازه مددجو نیاز آموزش و یادگیری دارد به وظیفه مشاوران است تا بتوانند فرد را برای ورود به بازار کار آماده کنند و این طور نیست که مددجویی تقاضای شغل جوشکاری داشته باشد و سریعا به محل کار معرفی شود، ابتدا فرد آموزش و آزمایش قرار می‌گیرد تا مهارت لازم را کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *