موسوی در جلسه شورای اداری در سالن فرهنگ ارشاد به گزارش خبرنگار ندای شاهوار” موسوی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید متفاوت شروع شد، افزود: بعد از دوسال شیوع ویروس کرونا و مختل شدن آموزش حضوری و تاثیرات آشکار در تعلیم و تربیت و علت دیگر دشمنی آشکار و حوادث اخیر و نشانه گیری نوجوانان و تلاش دشمن برای به انحراف کشیدن نسل جوان که این مهم برنامه ریزی جدی را در حوزه تعلیم و تربیت می طلبد.

 در سال جاری ۲۱۳۰همکار رسمی و ۴۹۸ همکار در حوزه غیردولتی در ۲۲۵ مدرسه و مرکز پیش دبستانی دولتی و غیردولتی کار خطیر تعلیم و تربیت ۳۵۷۸۲ دانش آموز را در ۱۲۳۱ کلاس درسی در آموزش و پرورش شهرستان شاهرود بعهده دارند.

 شعار سال تحصیلی استان ( تعقل،ایمان، عمل ، علم و اخلاق در گام دوم انقلاب) است و جهت گیری شهرستان شاهرود نیز در راستای برنامه های حوزه تعلیم و تربیت و نیازی که در شهرستان احصاء می شود نگاه ویژه ای به این موضوعات شده است.

 جبران عقب ماندگی آموزشی و رفع خلع های تربیتی دانش آموزان در پساکرونا خلق موقعیت های جدید آموزشی در مدارس با توجه به شرایط محیطی توجه بیشتر به ساحت اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان ، اصرار و اعتقاد به جهاد تبیین در مدارس بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، تلاش برای رفع کمبود های آموزشی و فضای فیزیکی مدارس ، نگاه ویژه به مهارت آموزی دانش آموزان و نهایتا تقویت کارهای جهادی و مردمی سازی آموزش و پرورش مسیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سال تحصیلی جاری است.

 در حال حاضر ۱۴ مدرسه دو نوبته در شاهرود فعالیت می کنند و تراکم کلاس ها حدود ۳۲ نفر در هر کلاس است که کمبود شدید فضای آموزشی در بیان می کند ولی کارهای بزرگی با کمک مسئولین ارشد شهرستان در حال انجام است؛

 *پروژه های مدرسه سازی شاهرود از جمله ۳ مدرسه و ۲ نمازخانه در حال انجام است و بزودی تکمیل خواهد شد.

*۲ پروژه خیرساز در مغان و شهرک بهشتی در کلنگ زنی شده است. خیرین امسال ورود بی سابقه ای را در امر تعلیم تربیت شاهرود داشته اند که حدود ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و تعهد پروژه را داشته اند.

 * آسفالت ۲۵ مدرسه به مساحت ۳۳ هزار مترمربع کار بزرگی است که با کمک مسئولین ارشد و شهرداری ها انجام شد.

 * اختصاص ۵ زمین چمن در مرحله اول به شهرشاهرود است باید بصورت مشارکت با خیرین ، وزارت آموزش و پروش (تامین چمن) درحال پیگیری و انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *