از ترویج تا اشتغال زایی دانش بنیان

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سه وزارت ادغام شده تشکیل شده است، که هر کدام ارزشمند است و شاید بتوان گفت: اشتباهی که باعث شد در تقسیم بودجه مظلوم واقع شود، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود در نشست خبری آذرماه در سالن جلسات این اداره به عملکرد شش ماه اشاره و گفت: برگزاری سه دوره آموزش و ترویج صنایع دستی و دوره های تخصصی دست بافته های شهرکلاته خیج، برندسازی و فروش صنایع دستی از اقدامات موثر در حوزه صنایع دستی بوده است.

وی به تفاهم نامه مابین زندان اشاره و عنوان کرد: آموزش گلیم بافی، سنگ تراشی برای ۱۵نفر در حال برگزاری و صدور کارت صنعتگری برای ۲۰نفر نیز انجام‌شده است.

 مرتضی نظری با بیان اینکه در حوزه ترویج صنایع دستی چهار نمایشگاه مجزا و چهار نمایشگاه در کنار جشنواره ها تا کنون برگزار شده، افزود: تفاهم‌ نامه ای نیز برای حمایت از صنایع دستی با توسعه خوشه فرش و دست بافته های استان منعقد شده است.

 رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تفاهم نامه خوشه فرش و دست بافته ها اضافه کرد: در راستای آموزش هنرمندان و فعالان حوزه فرش و دست بافته ها و آشنایی این افراد با مباحث اقتصادی و بازرگانی، به صورت دوره ای ۲۰‌نفر به طور رایگان در تورهای فناورانه در شهرهای گرگان، همدان، تهران و تبریز حضور پیدا می کنند.

 نظری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در زمینه صنایع دستی بازاریابی و فروش به شیوه نوین است، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری پارک علم و فناوری استان رویداد ملی صنایع خلاق برگزار و مورد استقبال خانه های خلاق و شتاب دهنده ها از سراسر کشور شد.

 وی از افتتاح نخستین خانه خلاق با همکاری پارک علم و فناوری خبر داد و تاکید کرد: این خانه ها وظیفه توانمند سازی و ایجاد خلاقیت دارند به طور مثال لیوانی که در شاهرود تولید می شود، ممکن است مورد پسند کشورهای خلیج فارس نباشد.

 وی با ذکر اینکه ۲۰۰ پروانه صنعتگری تا کنون صادر شده، گفت: تعهد سامانه اشتغال این اداره نیز از ۶۰ نفر به ۲۰۰ نفر ارتقا پیدا کرده که ۱۳۵نفر ثبت شده و باقی نیز تا پایان سال انجام می شود.

 نظری به پرداخت ۷۰درصد وام های مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در بحث تبصره ۱۸ تا دوسال گذشته به دلیل سختگیری بانک ها ۴۷۵میلیون تومان پرداخت شده بود که در سال جاری با رایزنی انجام شده به یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

 پیگیری برای ایجاد دهکده نمد بافی در روستای ابرسج با تولید ۷۰درصد نمد خام کشور از اقدامات این شش ماه است.

 برگزاری چهار جشنواره هدفمند و معرفی مسیر گردشگری از کویر تا جنگل برای رونق در این زمینه فعال شدن اپلیکشن معرفی جاذبه های گردشگری رفع مشکل مجموعه گردشگری افق بعد از چندین سال تسهیلات و توسعه هتل پارامیدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *