گام های نهایی برای فولادصنعت شاهرود

فولاد یکی از مواد مهم در ایجاد پایه های جامعه صنعتی است، یک ماده آهنی که از مقادیر کمی کربن و عناصر آلیاژی تشکیل می شود و می تواند به صورت هزاران ترکیب با خواص دقیق برای برآورد نیازهای مختلف ایجاد شود. ارزش فولاد تولید شده در جهان سالانه بیش از ۲۰۰میلیارد دلار است. آهن آلات در مجموعه وسیعی از صنایع مانند تولید وسایل حمل و نقل، ساختمان سازی، آزادسازی انرژی مثل الکتریسیته و گاز طبیعی، تولید غذا به کمک ماشین های کشاورزی، آبرسانی به وسیله پمپ ها و خطوط لوله و توجه به سلامتی با تجهیزات پزشکی کاربرد دارد. در حالی که چین بزرگ ترین تولیدکننده فولاد است، در عین حال بزرگ ترین مصرف کننده آن با مصرف ۵۰۰میلیون تن در سال نیز است.

در شرایط اقتصادی این روزها که کمتر کسی حاضر به ریسک است دو جوان با علاقه، انگیزه و سرمایه شخصی، کارخانه فولاد صنعت شاهرود را در آینده ای نزدیک افتتاح خواهند کرد: منصور عرب یارمحمدی قائم‌مقام شرکت صنعت فولاد می گوید: کارخانه فولاد صنعت با سرمایه گذاری شخصی دونفر از افراد علاقه مند، جوان و با انگیزه در شاهرود در شرف بهره برداری است. این شرکت در فاز نخست تولید نورد و میلگرد را در برنامه دارد و در فاز دوم نیز میلگرد آلیاژی تولید خواهد شد

تا کنون بین یک صد و ۵۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از کارخانه فولادصنعت هزینه شده است و طبق برآوردها درصورت اخذ تسهیلات ۵۰ میلیارد تومان در راستای خرید تجهیزات مورد نیاز فاز نخست به بهره برداری می رسد. وی معتقد است: مشکلات واحدهای تولیدی در ابتدای ورود طبیعی بوده و ادامه می دهد؛ یکی از مشکلات شرکت صنعت فولاد برق است که با رایزنی و تلاش مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه ای استان سمنان حل شده اما موارد جزئی با شرکت شهرک ها برای تسویه بدهی قبلی وجود دارد.

 عرب یار محمدی به مشکل گازرسانی اشاره می کند و ذکر می کند: طی بازدیدی که مسئولان از کارخانه داشتند مدیرعامل گاز استان قول مساعد برای رفع سریع مشکل را داد، امیدواریم به زودی این اتفاق رخ بدهد. کارخانه صنعت فولاد مهمترین مشکل و دغدغه برای آغاز فاز اول و بهره برداری از کارخانه را تسهیلات می داند و عنوان می کند؛ البته با پیگیری و قول معاون استاندار و فرماندار شاهرود در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان و پیگیری هایی که از بانک های صادرات و صنعت معدن شد امیدواریم تا سه ماه آینده تسهیلات را دریافت کنیم.

 عرب یارمحمدی با بیان اینکه با بهره برداری از فاز اول یک صدو ۲۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار خواهند شد، افزود: مسئولان به عنوان صف اول جامعه اگر به موضوع رونق تولید و رفع مشکلات تولید کنندگان توجه ویژه کنند، بیکاری ریشه کن و خیلی از مشکلات جامعه رفع خواهد شد. وی در پایان ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و مشکلات مردم هیچ خدمتی بالاتر از ایجاد اشتغال برای جوانان نیست و انتظارم از مسئولان به عنوان کسی که سال ها در شهرستان و استان خدمت کرده ام این است که به معنای واقعی در رفع موانع تلاش و از دادن شعار و وعده پرهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *