امید فوقانی رییس اداره تعاون روستایی شاهرود گفت: ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار تملک دارایی پس از ۲۰ سال توسط این ادراه جذب شد.

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان، رئیس اداره تعاون روستایی با بیان اینکه برای نخستین بار پس از ۲۰ سال ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به منظور تعمیر و نگهداری ساختمان و انبارهای دولتی تعاون روستایی شاهرود جذب شد، افزود: این اعتبار برای تعمیر انبار بیارجمند، بسطام، طرود و ایجاد باسکول اتحادیه تعاون روستایی هزینه شد، امید فوقانی ذکر کرد: در یک سال گذشته دو انبار دولتی این تعاونی مستندسازی و برای آن ها سند مالکیت تک برگی صادر شد.

 وی با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت تک برگی برای انبارهای مجن، قلعه نوخرقان، پارامیدا و طرود در مراحل پایانی است، ادامه داد: جذب اعتبارات فنی سازمان مرکزی برای ساخت دفتر و فروشگاه شرکت تعاونی تولیدی روستای مزج نیز انجام شده است‌.

 رییس اداره تعاون روستایی شاهرود از توزیع ۸۰۰ تن بذر گندم بین کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری شش هزار و ۳۰۰ تن گندم با اجرای طرح خرید تضمینی و مباشرتی از کشاورزان شهرستان خریداری شد.

 وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در فصل زراعی در سال ۱۴۰۱ خریداری شده است، افزود: خرید این میزان ذرت علوفهای در قالب ۳۰۰ هکتار کشت قراردادی انجام شد. فوقانی از راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک به صورت مشارکتی با همکاری بخش خصوصی با هزینه سه میلیارد تومانی خبر داد و تصریح کرد: این اقدام با هدف تعریف منابع درآمدی جدید برای اتحادیه تعاون روستایی در دستور کار قرار گرفت.

 امید فوقانی با اشاره به اینکه حسابرسی تمامی شرکت‌های تحت پوشش انجام شد، افزود: از ۲۱ شرکت تعاونی فعال در این شهرستان ۲۰ شرکت در وضعیت سودآور قرار گرفتند. فوقانی افزود: در سال ۱۴۰۱ سه شرکت جدید نیز با کسب مجوزهای لازم از سازمان مرکزی تعاون روستایی در شاهرود شروع به کار کردند و مشغول خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *