بنیاد شهید در سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد و در سال ۸۳ این روز با عنوان روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری و وارد تقویم رسمی کشور شد.

 علی احمدی رئیس بنیاد شهید شهرستان شاهرود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ندای شاهوار” می گوید: در شهرستان شاهرود چهار خانواده با سه شهید میرکریمی، حسینیان ، حسینی میقان و قنبریان است و جامعه ایثارگری بسیار فرهیخته است.

 احمدی با بیان اینکه نخستین شهید دفاع مقدس در نظام جمهوری اسلامی ایران شهید محمدحسین دامغانی متعلق به شاهرود است، افزود: در مجموع پنج شهید مدافع حرم در کشور، سه شهید اهل شهرستان شاهرود هستند.

 رئیس بنیاد شهید شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه در دوران ویروس منحوس کرونا کادر سلامت شهرستان دو شهید مدافع سلامت “شهید ذاکریان و شهید بسطامی تقدیم کرد، افزود: شهید محمود حاج قاسمی نیز از شهدای تفحص اهل بسطام هستند.

 اولین شهید مدافع امنیت در استان (شهید محمد عباسی) که از جامعه ایثارگری شهر بسطام هستند. علی احمدی به برنامه های این بنیاد برای جامعه ایثارگری شهرستان شاهرود در طول سال اشاره کرد و ادامه داد: طرح پایش سلامت خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران تا کنون بیش از۴۸۰ نفر انجام شده است و طرح سپاس “دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران” نیز در هفته بزرگداشت شهدا به صورت ویژه انجام می شود.

 وی ادامه داد: یادواره شهدا را در محلات، مناطق و روستاهای شهرستان نیز در طول سال با حضور سخنرانان، مداحان، علما و برگزاری برنامه های فرهنگی داریم. لازم به ذکر است برگزاری میز خدمت و پاسخگویی به ایثارگران، غبارویی و عطر افشانی گلزار شهدا با حضور مسئولان در “هفته گرامیداشت شهدا” انجام می شود.

 در بنیاد شهید شهرستان شاهرود، پرونده ۹۹۷شهید والامقام، یک هزار و ۵۵ جانباز سرافزار بالای ۲۵درصد، دوهزار و ۶۹۱جانباز زیر ۲۵درصد، ۹۵ آزاده، سه شهید مدافع حرم یک شهید مدافع امنیت، یک شهید تفحص “جستجوگر و دو شهید مدافع سلامت ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *