استاندار سمنان گفت: آماده‌سازی زیرساخت و امکانات در روستاها به منظور ایجاد ثروت و اشتغال‌زایی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان، سیدمحمد رضا هاشمی در قالب برنامه ارتباط مردمی، کاروان خدمت و ملاقات چهره به چهره در سفر به روستاهای کُرنگ، کمردار و باغچه شهرستان میامی در شرق استان سمنان، افزود: یکی از مهمترین مشکلات زیرساختی این منطقه، تامین آب آشامیدنی پایدار است که تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم‌ نگاه ویژه‌ای به بحث لایروبی قنات و نهرها دارد، ابراز کرد: لایروبی قنات‌های روستای باغچه از توابع شهرستان میامی محقق می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون سفر به بیش از ۳۰۰‌ روستای استان سمنان به منظور رسیدگی و رفع مشکلات‌ مردم انجام شد، بیان کرد: بهسازی و مرمت راه‌ اصلی میامی به سه راهی کالپوش که‌ از مولفه‌های ایجاد رونق اقتصادی است، در اولویت کار قرار دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه بلاعوض در حوزه ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار وجود دارد، افزود: مطالبات مردمیِ مطرح شده در خصوص اینترنت و تلفن همراه، جهاد کشاورزی، کتابخانه عمومی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهداشت و درمان، ورزش و سایر حوزه‌ها، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

تامین آب و بهسازی جاده مهمترین نیازهای کمردار

دهیار کمردار:

 در سایت ۱۳۲ نفر اعلام کرده که درحال حاضر فرزند شهید از کمردار داریم که در استان های مجاور فرماندار انتخاب شد ولی کمردار انتخاب نشد.

 در خصوص مشکل دوم ما چندین بار در دوره برنامه ریزی و بنیاد مسکن شهرستان بنا براین شد که وسط روستا آسفالت شود تایید شد ولی این کار تا الان انجام نشده است.کمربندی که همه کالپوش و جنگل که واحد گردشگری کالپوش است و همیشه در زمستان سختی برف و کولاک و تابستان گردوخاک را داریم.

 درخصوص آسفالت از دو راهی منبع روستای کرنگ تا روستای کمردار که اداره راه سال۹۶ انجام داده و ادامه آن انجام نشده است.دهیاری کمردار ساختمان بهیاری و نانوایی ندارد و مردم باید نان مصرفی را از روستای کرنگ تهیه کنند و برای مردم مشکل است. در خصوص تجدید نظر روستای کمردار در طرح هادی که بغل جاده و خیلی جاهای دیگه روستا در طرح هادی نیست و تماما در ساخت خانه با این مشکل همراه هستند خواهشمندیم تجدید نظر شود و هم حریمی که اداره راه ۳۵تا تایید کرده که انجام شود. در خصوص آب روستا چشمه های ما پرآب است ولی از چشمه آب تا منبع نیاز به لایروبی داریم.

 در خصوص کشاورزی،مشکلات کشاورزان که بازدید صورت گیرد که گندم ها سوخته و شغل مردم این روستا کشاورزی و دامداری است.

 در خصوص تیغ زنی جاده های بین المللی،برف پاشی واقعا مشکل است و چند ساله که این جاده ها تیغ زنی نشده است در خصوص اینکه روستای کمردار بام کالپوش است آب و هوای خوب دارد و مکان گردشگری خوبی می شود خواهشمند است تسهیلات در زمینه کشاورزی بنیاد مرکز و در زمینه مرکز انجام شود تا جوانان ما به شهرهای اطراف کوچ نکنند.

باغچه راها یافته از چنگال اعتیاد و گرفتار مشکلات اقتصادی

دهیار باغچه

روستای ما دارای مدرسه،خانه بهداشت،مخابرات،خط اینترنت و همه امکاناتی که درحد یک روستا است دارد.

 یک سری مسائل و مشکلات بسیار کوچکی است که از طریق فرمانداری محترم پیگیری کردیم و آن شاالله که مدنظر باشه و عنایت داشته باشید.

 جوانان کلنگ زنی کردند و فندانسیون رو ریختند و متاسفانه….مانده با پیگیری هایی که درسال گذشته انجام شده ادامه فندانسیون به…رسید و منتظر کمک و مساعدت مالی هستیم.

 بااینکه روستای کوچکی است جزو روستاهایی بود که سال گذشته اعتیاد بیداد میکرد الان روستای باغچه با کمک و مساعدت خود عزیزان و بهزیستی جزو روستاهای بهبود یافته است.نزدیک ۱۷۰نفر بهبود یافته داریم.۲۵نفر خانم نزدیک ۱۵۰نفر آقا. و بعد از پاک شدن این عزیزان دوست دارند جایی بعنوان ورزش و فعالیت انجام دهند و کالپوش باتوجه به شرایط آب و هوایی نمیتوانیم در فضای آزاد ورزش کنیم و احتیاج به سالن داریم.

 موضوع بعدی در رابطه با آب شرب است.سال گذشته اقداماتی انجام شده صندوق منبع ذخیره آب هم درست شده منتظریم آب رسانی انجام شود ولی هنوز کاری انجام نشده است.

 دررابطه با موضوع اساسی و مشکلاتی که داریم وعده زیادی هم گریبانگیرش هستند وام های بنیاد مسکنی است که سال۹۸ به مردم داده اند درآن سال به لطف و کمکی که کردند تقریبا ۱۴۰نفر متقاضی وام مسکن شدند که متاسفانه ۲۰نفر توانستند خانه هارا کامل کنند مابقی خانه ها درحد فندانسبون ستون و سقف.الان نه میتوانند قسط دهند و نه میتوانند خانه هارا کامل کنند.طوری که خیلی ها خانه هارا خراب کردند و منتظر بودند بااین وام خانه درست کنند نتوانستند و مانده.

 در رابطه با مرزی که با استان خراسان شمالی داریم این مرتع ما هر روز مشکلاتی دارد بخاطر اینکه مرز مشخصی نداریم.و اینکه آغل یکی از دامداران را آتش زدند

.کمک کنید مشکلات دامداران ما انشاالله حل شود. باتوجه به وضعیت آب و هوایی که هست وضعیت کشاورزی ما مخصوصا باغچه بسیار اسف بار است مساعدت کنید و دست کشاورزان را بگیرید با دادن وام هایشان و یا بیمه ای که باید بدهند. دررابطه با جاده ای که پارسال پیگیری انجام شد آسفالت جاده و قرار شد مهر پارسال انجام دهد وری متاسفانه تاحالا اقدامی نکرده و منتظر هستیم.

علوی باغچه

مدیریت سالن ورزشی را در سال گذشته اعتباری را از محل اعتبارات استانی دیدیم و با مشارکت خوب شورا و دهیاری اقدام کردیم فوندانسیون آن اجرا شد.

این کار زخمی شده در سال ۱۳۹۲ بوده و منتهی این اعتبارات در ردیف ۲۷صدم درصد بوده سال گذشته این ۲۷صدم درصد دز استان ها حذف شده و امسال در حال برگشت است که اگر دکتر مالکی همکاری کنند از اعتبارات خواهیم گرفت و ادامه پروژه را خواهیم داشت ضمن اینکه به این روستای عزیز هم دو باب خانه ورزش روستایی قبلا بهشون تقدیم شده که نهایت بهره برداری را داشته باشند.

حتما برای ایجاد این لوله دهیاری و شورا حتما باید مشارکت داشته باشه که ما بتوانیم از اعتبارات مسوولین بتوانیم استفاده کنیم.

فلاحی باغچه

 مشکل اساسی روستای باغچه سال۹۸ از منابع بازسازی یک سری اعتبارات گذاشتیم و اون موقع هم طرح ویژه را داشتیم و هم بحث حوادث.

 باتوجه به اینکه بحث حوادث بلاعوض داشته حوادثی برای روستای باغچه گذاشتیم و۴۰میلیون تومان تسهیلات حوادثی داریم به اضافه ۲۱میلیون تومان بلاعوض هم پرداخت کردیم و باتوجه به گرانی هایی هم که پیش آمد عده ای نتوانستند واحدها را تمام کنند که تعداد واحدها ۱۳۳واحد بود که ۴۱ واحد تمام کردند مابقی بصورت نیمه کاره مانده است.

 کاری که الان می شود انجام داد و کمک کنیم به مردم و مجوزی هم باید از مرکز بگیرند این است که طرح ۲۰۰میلیون تومانی مشروط به دو موضوع دارد. یکی اینکه ۲۰۰میلیون را بگیریم و۴۰میلیون را تسویه حساب کنیم و ۱۶۰ میلیون بتوانند واحدها را تمام کنند فقط سامانه امسال بحث…دارد مشروط به اینکه…قرمز نباشد به اضافه اینکه قبلا طرح ویژه بنیاد را نگرفته باشند اگر این دو مشکل را نداشته باشند بنیاد این آمارگیری را دارد و من صحبت تلفنی داشتم با مرکز که مجوز را گرفتم ۱۶۰ میلیون وام جدید باشد تا بتوانند واحد هایشان را تکمیل کنند.

آموزش و ورزش نوجوانان و جوانان مطالبه مردم کرنگ

رئیس شورای کرنگ

اولین مشکل مردم کرنگ مشکل سالن ورزشی است.روستای کرنگ باتوجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۱۰۰ نفر جمعیت دارد و جمعیت شناور ما بیشتر از این است مردم روستای کرنگ بخاطر نبود شغل و امکانات بیشتر به استان های همجوار مخصوصا گلستان می روند

.اگر بخواهیم جمعیت شناور روستای کرنگ را حساب کنیم بالغ بر۳۰۰۰نفر جمعیت داریم.باتوجه به اینکه جمعیت جوان روستا بیشتر است و تقریبا نزدیک به ۱۰سال است که مطالبه جوانان حتی مردم سالمند خواستند سالن ورزشی است و از مسوولین درخواست داریم که سالن ورزشی را که نیمی از کارش انجام شده و زمین از منابع طبیعی واگذار شده و نقشه برداری هم شده در دستور کار قرار دهند و ردیف بودجه بگیرند.

 مشکل بعدی که با آن دست و پنجه نرم میکنیم مشکل کمبود آب شرب با توجه به اینکه کل کشور این مشکل را دارند ولی آب شرب یکی از مشکلاتی است که از ما درخواست حل این مشکل را دارند.منابع آبی در اطراف روستا چشمه های فراوان داریم و از شما مسوولین درخواست داریم که مساعدت کنید تا ما بتوانیم این چشمه هارا بتوانیم به شبکه آب روستا اضافه کنیم.

 آقای عاشوری رئیس اداره آب منطقه چشمه سرپل را تست کردیم و برای این بودجه در نظر بگیرید سریعتر مشکل مردم حل شود. مشکل بعدی نبود پوشش اینترنت همراه اول است ما خوشبختانه اینترنت ایرانسل را در روستا داریم و راضی هستیم اما آنتن همراه اول نداریم و درخواست داریم از مسوولین محترم که این موضوع را مد نظر داشته باشند.

 مشکل بعدی مشکل جاده ها است.ما در کالپوش جاده های مناسبی نداریم و اکثرا خراب است با توجه به اینکه قطعات و هزینه تعمیرات خودروها برای مردم سنگین است و مشکلی که ما مردم روستا داریم اکثرا جاده بسته س و شما مساعدتی کنید تا این مشکل حل شود و نگاه ویژه به روستای کرنگ شود

.برای ما پیش آمده که نیمه شب مریض داشتیم نتوانستیم از این جاده عبور کنیم و جان عزیزان مون به خطر افتاده است. مشکل بعدی جاده مواصلاتی بین کرنگ و حسین آباد است جاده خاکی به طول ۳متر در دوره های قبل مسولین درخواست کردند ولی اقداماتی انجام نشده و این جاده جز خواسته هامون است. مشکل بعدی کمبود شغل در این روستا است و لطف کنید شهرک صنعتی که در روستای کالپوش قرار است بنا شود برای روستا سهمیه ای در نظر گرفته شود تا تعدادی از جوانان مشغول به کار شوند. مشکل بعدی موضوع کودهای شیمیایی در روستا است.

خواسته اکثر مردم روستاست که در روستا توزیع شود و نمایندگی بدهند و خیلی از مردم حق شان ضایع شده و سالمند هستند و نمی توانند سهمیه خود را بگیرند. موضوع آخر مشکل آموزشی است و من بعنوان مدیر مدرسه بیان میکنم باتوجه به اینکه کوچ ما زیاد است و دانش آموزان ما کم شده و یک کلاس ما بعنوان دوپایه کنترل می شود هم برای معلم سخت است که دوتا کلاس را یک معلم درس دهد و مادران هم معترض هستند که بچه های ما درس یاد نمی گیرند شما مسوولین درخواست میکنم از قدرت خود استفاده کنید و مشکل مارا حل کنید و آموزش بچه ها که از مهمترین مسایل است.

طاهری آبفا استاندار کرنگ

کرنگ آب شرب روستای کرنگ چشمه ای دارد که یک لوله خیلی کم در ثانیه آب داشته و باعث شده نیمی از مردم روستا در یک شبانه روز و نیمی دیگر شبانه روز دیگر و شرایط سختی است. در منطقه حسین آباد کالپوش در قالب محرومیت زدایی ۴فاز تحلیل کردند.فاز یک برای اهالی حسین آباد کالپوش فاز دوم برای اهالی کرنگ کمردار.باغچه و دشت شاد فاز سوم برای رضوان کلوچه نامنی فاز چهارم برای روستاهای…. در فاز دوم خط انتقال ۲۴کیلومتر راه دارد تا دشت شاد و مخزن ساخته شده ایستگاه پمپاژی که در تالاب سد باید باشد پیمانکار انتخاب شد و در آنجا یک ایستگاه پمپاژ باید ایجاد شود آب را داخل مخرن میاورد و مشکلی که د اینجا داریم بحث تصفیه خانه آب،آبی که که از سد گرفته می شود و بعنوان آب سطحی محسوب میشه حتما باید تصفیه خانه بخورد کلر زنی شود آب داخل مخرن بیاد و از تصفیه خانه به مخزن آب به سمت روستاها بیاد. مشکلی که داریم فقط بحث تصفیه خانه را گفتیم که تصفیه خانه این چهارتا خاص که ۷۰ روز در ثانیه شما هم تخصیصش رو از وزیر قبلی گرفتید الان مشکل ما فقط بحث اعتباری است که اسناد را تهیه و مجوزش رو گرفتیم که اعتبارش ۳۰میلیارد تومان است.

خواهش میکنم اگر شما اعتبار تصفیه خانه را بگیرید ما میتوانیم یک ماهه مناقصه پیمانکار انتخاب کنیم و مردم برای همیشه آب پایدار داشته باشند. چشمه سرپل که مشخص و اعلام کردند ماه قبل با اعضای شورا بازدید داشتیم قرارشد از طریق آب منطقه ای مجوز برداشت آب را به ما بدهند پیمانکار انتخاب شده و خواهشم اینکه مجوز را صادر کنند و از نظر اعتباری هم از فرماندار درخواست داریم که از محل اعتبارات استانی این قسمت قضیه را تامین اعتبار کنند تا بتوانیم آب رسانی این روستا را انجام دهیم.

علوی و استاندار کرنگ

 مدیریت سالن ورزشی شان در سال ۹۷پیگیر بودند تا سالن ورزشی احداث شود زمین را نتوانستند واگذار کنند و با پیگیری هایی که مجددا در شورا مجددا احیا شده بود سال گذشته اقداماتی انجام دادند ما مدارک را برای وزارتخانه بفرستیم ماه گذشته از وزارت ورزش و جوانان برای جوانان ابلاغیه ای آمده که اینترنت تجاری است و نقشه برداری….هفته گذشته به اتفاق عزیزان ثبت اسناد اینجا آمدند نقشه برداری کردند و ما برای تهران فرستادیم و بعد از اینکه تهیه ش رو به ما دادند اگر صلاح بدانید این را دز سال۱۴۰۲ مطرح کنند و ماهم تلاش می کنیم با پیگیری های نماینده بتوانیم از ردیف ۲۷صدم درصد استانی و ملی براش اعتبار بگیریم فقط دوستان زحمت کشیدند تعدادی میله گرد خریدند و البته مدیریت مشارکت راهم دارند.

 در دولت آقای رییسی به جهتی که بیش از ۵۰۰هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمامبرای قبلی ها دست دولت مانده پروژه جدیدی فعلا شروع نمی شود چرا باید قول دهید و نشود. چرا پروژه هایی که بالای ۳۰تا۴۰درصد کار شده باشد میتوانیم بگوئیم کار انجام بگیرد.ما میتوانیم بگوئیم برا۱۴۰۳زمین آماده است نماینده هم پیگیر بوده است برای سال آینده برای اولویت بجنگیم اما اگر بگوئیم برای جوانان توقعی داشته باشیم.شما قول دادید چرا نشد شورای برنامه ریزی راامسال بستیم و در دولت پروژه جدیدی در هیچ جایی شروع نخواهد شد

.پروژه نیمه تمام سالن ورزشی ۶۰درصد پیشرفت کرده و باید اول این را تمام کنیم و جایی دیگه شروع نکنیم و برای مردم ایجاد بدبینی بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *