سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: بخش‌های مختلف اهتمام داشته باشند که هیچ دانش‌آموزی به خاطر ناتوانی مالی از تحصیل باز نماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی در آیین سراسری نواختن زنگ‌ عاطفه ها در استان در مدرسه ابتدایی دخترانه انبیاء سمنان افزود: جشن عاطفه ها فرصتی است تا بتوان به همنوعان خود به ویژه دانش آموزان آینده ساز کشور عشق ورزید، چرا که در آموزه های دینی و قرآنی به این‌ مساله تاکید شده است.

وی، جشن عاطفه ها را به نمایش گذاشتن مهربانی، انسان دوستی، تقسیم شادی، تبادل محبت و مهربانی و کمک به دانش آموزان نیازمند دانست و ادامه داد: این آیین یک اتفاق نمادین است و باید هر روز حس نوع‌دوستی و کمک به همنوعان و نیازمندان سرلوحه کارها باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: در جمهوری اسلامی نباید دانش آموزی به علت ناتوانایی مالی از تحصیل بازمانده شود، امروز به همت کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خدمات خوبی در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه تحصیل انجام شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد و آموزش و پرورش طی یک برنامه مشترک، در راستای تامین مایحتاج دانش آموزان و دانشجویان استان، همکاری داشته باشند، اضافه کرد: تقارن جشن عاطفه ها، بازگشایی مدارس، سالروز آغاز امامت حضرت قائم(عج) و هفته دفاع مقدس را باید برای رفع نیازهای جامعه به فال نیک گرفت.

استاندار سمنان یادآور شد: از خیران مدرسه ساز و کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت در استان پای کار هستند تا دانش آموزان استان دغدغه ای جز تحصیل نداشته باشند، تقدیر و تشکر می کنم.

یکهزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز این استان است.

پوشش مقطع ابتدایی در استان سمنان ۹۸ درصد و در متوسطه اول ۹۶ و در متوسطه دوم ۹۱ و نیم درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *