سعید ترکمان در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره انگور استان سمنان به میزبانی جهاد شهرستان شاهرود: با بیان اینکه استان سمنان دارای سه نوع ظرفیت در مقوله انگور است، افزود: گروه اول در شهرستان شاهرود، گروه دوم در درون استان و گروه سوم بخش خصوصی است، اما به نظر می رسد که بهتر است از ظرفیت های غیردولتی بهره گیری کرد.

 مدیرعامل هلدینگ طب پلاستیک نوین و عضو اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد: کارهای بزرگ زیرساختی در شهرستان شاهرود صورت گرفته که برای مثال می توان به باغ مادری اشاره کرد و شاید اگر شرایط دولت شرایط فعلی نبود جای گلایه از جهاد کشاورزی داشت اما امروز توقعی نباید از دولت داشت و باید دست بر زانو زد و آغاز به کار کرد.

 سعید ترکمان با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان آمادگی دارد تا اسپانسری ایجاد کند و تور مجازی باغات انگور را در شاهرود داشته باشد، تصریح کرد: چرا که ۱۰ درصد انگور کشور در شاهرود تولید می شود و به لحاظ کیفی این شهرستان از رتبه بالایی برخوردار است و باید ظرفیت ها را باور کرد تا بتوانیم به بازارهای خارجی مانند روسیه نیز نیم نگاهی داشته باشیم.

 ترکمان با بیان اینکه از سوی دیگر توان بخش خصوصی کم نیست فقط این توان باید کنار هم قرار گیرد، ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی و بین المللی تجارب خوبی در اتاق بازرگانی سمنان وجود دارد که می تواند کارساز باشد.

 وی ابراز داشت: باید از ظرفیت های موجود استفاده و ارتباط با صنایع تکمیلی و تبدیلی نیز داشته باشیم تا انگور شاهرود را معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *