به قلم محمد ایرانبخش

 مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان 

 خرید انگور در کارخانه کنسانتره میوه شاهرود از اواسط مرداد ماه سال جاری آغاز شد و برای تولید این محصول تاکنون شش هزار تن انگور درجه دو و سه از کشاورزان استان‌های خراسان شمالی، فارس و سمنان  خریداری شده است.

 از ابتدای امسال حدود هزار و ۵۰۰ تن انواع کنسانتره میوه به روسیه، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است و این میزان تولید نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 کارخانه کنسانتره شاهرود در تمام سال فعال است و انگور درجه دو و سه، سیب درختی، خرما و کیوی کشاورزان استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، ارومیه، تهران، کرمان، خوزستان، هرمزگان و مازندران، در کنسانتره تولید و صادر می شود .  از شهریور سال گذشته هشت هزار تن انگور، دوهزار ۵۰۰ تن سیب، دوهزار و ۵۰۰ تن خرما و چهار هزار تن کنسانتره در این کارخانه برای صادرات به ترکیه و روسیه انجام شده است.

 از دیگر اقدامات مهم اتحادیه تعاون روستایی استان که با کمک اتحادیه های شهرستان ها انجام پذیرفته است می توان به توزیع و تامین نهاده های کشاورزی کود و بذر در دورترین نقاط روستایی استان، تنظیم قیمت محصولات کشاورزی، مباشرت در تنظیم قیمت میوه شب عید و همچنین خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی و گندم نام برد. درخصوص بحث گندم نیز ۷۵درصد گندم استان را شبکه تعاون روستایی بصورت تضمینی خریداری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *