مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جمع برخی اصحاب رسانه شهرستان شاهرود به میزبانی اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۸۰ درصد طرح های آبخیزداری و منابع طبیعی نیازمند اعتبار است، افزود: تا کنون تنها یک پنجم از این پروژه ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار” جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه اعتباراتی از محل استانی، صندوق توسعه ملی و سفر سال گذشته هیات دولت برای مقابله با فرسایش‌ آبی، در حوزه آبخیزداری استان سمنان هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه آبخیزداری نیمی از گستره استان سمنان را تشکیل می‌دهند و وسعت زیاد جغرافیایی این استان از ورودی شهرستان گرمسار در غرب استان تا خروجی روستای فرومد و عباس آباد شهرستان میامی در شرق استان، ادامه دارد، افزود: همچنین دشت‌های وسیع حوضه آبخیزداری در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز جای کار دارد. جعفر مرادی حقیقی در پایان به تفاهم‌نامه‌ آبخیزداری و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در راستای اجرای بخشی از طرح‌های حوزه آبخیزداری اشاره کرد.

 ادامه داد: ۶۸۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال طی این تفاهم نامه برای یک دوره سه ساله انجام می‌شود. وی با بیان اینکه این ۳۰ درصد اعتبارات از محل تهاتر نفت و سایر منابع ملی مندرج در قوانین بودجه تامین می‌شود، افزود: ۷۰ درصد بقیه از محل اعتبارات مولدسازی کشور تامین خواهد شد.

 مرادی حقیقی هدف از اجرای این طرح‌ها را این گونه بیان کرد: مدیریت سیلاب و کاهش خسارت آن و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه سفره‌های زیرزمینی از اهداف اجرای این طرح‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *