نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی به بیکاری سه هزار نفر در این ۲ شهرستان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی شرکت زامیاد ۲ شاهرود ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.

 علی‌اصغر خانی در نشست خبری شرکت زامیاد به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه راه‌اندازی کامل شرکت زامیاد ۲ شاهرود به ۱۰ هزار نیروی کار نیاز دارد که این تعداد نیرو را باید از شهرها و استان‌های همجوار تامین کرد، افزود: در صورت پیشرفت کار مرحله نخست این شرکت در اسفند سال جاری به بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت زامیاد برای اجرای این طرح ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است. خانی با اشاره به اینکه شرکت زامیاد بزرگترین تولیدکننده شرکت خودروسازی سایپا است، بیان کرد: خط آزمایش تمامی خودروهای تجاری شرکت سایپا در این مجموعه انجام خواهد شد.

 نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی ادامه داد: مجموعه زامیاد ۲ در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار در سه عرصه شامل ۱۳ بخش در حال ساخت است که مرحله پی‌کنی و کرسی چینی سه بخش ۳۰ هزار متری انجام شده است.

 وی با بیان اینکه سوله و تجهیزات خریداری و قرار داد نصب با پیمانکار بسته شده است، افزود: ۲ شرکت ساخت فنر و کمک فنر مرتبط با این شرکت نیز هرکدام هشت هکتار زمین از شرکت شهرک‌ها خریداری کرده و در مرحله خاک‌برداری قرار دارند.

 خانی با اشاره به اینکه ارزش زمین این مجموعه هفت هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: شرکت شهرک‌ها به دلیل نیاز نداشتن به جاده‌سازی و جدول کشی، ۲ هزار میلیارد ریال به شرکت زامیاد تخفیف داد.

 نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی ادامه داد: پس از عقد قرارداد بین شرکت شهرک‌ها و شرکت زامیاد مقرر شد ۱۰ درصد از پنج هزار میلیارد ریال ارزش زمین به صورت نقدی و بقیه آن طی ۳۶ ماه به صورت اقساط پرداخت شود.

 وی با بیان اینکه تولید پنج نوع خودرو، ون، پیکاپ ۲ کابین، کشنده، کامیونت و یک مدل خودروی شاسی بلند در این مجموعه در دستور کار است، ابراز کرد: درصورت بهره‌برداری از مرحله نخست این مجموعه تا پایان سال تولید خودروی “ون” که قرار داد پیش فروش آن با شهرداری تهران منعقد شده است در خط تولید قرار می‌گیرد.

 خانی با اشاره به اینکه خاکبرداری این مجموعه شش ماه طول کشید، ذکر کرد: بهره‌برداری کامل از این طرح تا سه سال آینده زمان می برد.

 علی اصغر خانی با بیان اینکه راه‌اندازی این مجموعه برای ۲دهه مشکل بیکاری در شرق استان سمنان را رفع می‌کند، افزود: یکی از اهداف تاسیس این کارخانه توسعه اشتغال در استان سمنان است.

 نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه کارخانه زامیاد در ۷۰ نقطه کشور درخواست تاسیس داشت، بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده و پیگیری‌هایی که صورت دادیم توانستیم مجوز این کارخانه را برای شاهرود بگیریم. برای این کارخانه بر شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

Bottom of Form

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *