سیدمحمد ظمانی- کارشناس ارشد مدیریت دولتی (تحول(

 موثرین را در عرف افراد سرشناس و تاثیرگذار در حوزه های مختلف مذهبی، سیاسی، اقتصادی، علمی، ورزشی، بهداشت ودرمان، صنعت، عمران، اجتماعی، محیط زیست، هنری و … می دانند. افرادی که اصولا پا به سن گذاشته هستند و سرد و گرم دوران را چشیده اند البته افرادی نیز هستند که جوانند و با سن پایین اثرگذاری قابل توجهی را در جامعه دارند.

 در سال های گذشته در شهرستان های شاهرود ومیامی گروه هایی تحت عنوان موثرین شاهرود یا گروه ۲۱ میامی تشکیل شد البته گروههای دیگری هم در این سالها تشکیل شدند که بیشتر ستادی بوده و در برهه های سیاسی و انتخاباتی تشکیل جلسه می دادند.

 این گروه ها با هدف توسعه دو شهرستان و کمک به مدیران در راستای همیاری بیشتر برای مطالبه گری مسئولان بالادست و حتی کمک به تسریع تکمیل پروژ های شرق استان تشکیل شد و انصافا در دهه های گذشته آثار مطلوبی را به همراه داشت.

 ازجمله تاثیرات مستقیم موثرین در شرق استان می توان فرودگاه شاهرود، کارخانه سیمان، توسعه بیمارستان ها و مراکز آموزشی، کمک به احداث و توسعه دانشگاه صنعتی و دانشگاه آزاد شاهرود، مطالبه گری در خصوص صیانت از شاهوار و جلوگیری از استقرار ادارات کل شاهرود در مرکز سمنان و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

 گروه موثرین در بازه های زمانی مختلف با افت خیز های فراوانی مواجه بود و گاهی به دلیل حضور افراد سیاسی دچار تغییراتی در ظاهر و عملکرد می شد، اما همواره مورد تایید و احترام مردم و مسئولان بود. موثرین همیشه مقابل مسئولان نبودند و بیشتر در تعامل با آنها گره گشایی می کردند، آنها با ظرفیت های عظیم مادی، شخصیتی و نیروی انسانی خود یادگاری های بزرگی را برای آیندگان به جای گذاشتند.

 اما در سال های اخیر حضور موثرین و مطالبه حقوق مردم از مسئولان کمرنگ یا شاید بی رنگ شده است علت آن هرچه که باشد موجب سکون شرق استان در قیاس با دیگر شهرستان های هم ردیف در کشور شده که اثرات جبران ناپذیری برای آیندگان دارد.

 ضمن درود به همه موثران و پیشکسوتان شهرستان های شاهرود و میامی از آن ها می خواهیم تا دوباره دور هم جمع شوند، جوانان را بپذیرند و فارغ از دیدگاه های سیاسی و جناحی مانند (مجامع دیگر شهرستان ها) برای توسعه و پیشرفت دو شهرستان تلاش کنند.

 جا دارد از تعدادی از درگذشتگان مجمع موثرین مانند مرحومان آیت الله اشرفی، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، حاج علی اکبر شهری، سیداحمد محمدی و…. یاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *