دنیا آقایی ملی پوش کوراش متولد سال ۷۳ در تهران و بزرگ شده در شاهرود است، عضو تیم ملی جودو ایران، نایب قهرمان جودو آسیا که تاکنون چندین مدال نقره و طلا را در مسابقات جهانی کسب کرد، به عنوان نخستین زن جودوکار ایرانی به رنکینگ جهانی راه پیدا و افتخار آفرینی کرده است.

 دنیا آقایی، توانست در فینال وزن ۷۰- کیلوگرم کوراش برابر دان یو از کشور چین ضربه فنی شده و مدال نقره را کسب کند و با کسب نخستین مدال تاریخ کوراش بانوان نام خود را در تاریخ ثبت کرد.

 دنیا اقایی در طول مسیر فعالیت های ورزشی، مدال طلا مسابقات قهرمانی کشور از سال ۸۸ تا ۹۲ را کسب کرده و همچنین مدال طلا مسابقات قهرمانی کشور سال ۹۵ و مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیای نوجوانان در بیروت، مقام پنجم مسابقات آسیایی جوانان در چین، مدال طلا در مسابقات قهرمانی کوراش آسیا در لبنان و … را به دست اورده است.

 دنیا آقایی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم کوراش بانوان با کسب مدال نقره در بازی‌ های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نام خود را در تاریخ ثبت کرد. او با شکست در دیدار نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم به نخستین مدال تاریخ کوراش بانوان دست یافت.

در مراسم با شکوهی که با حمایت شرکت طب پلاستیک و با حضور مسئولین ارشد شهرستانی و شهروندان شاهرودی برگزار شد. از دنیا آقایی قهرمان شاهرودی و محبوبه خورشیدی، مربی ارزنده استان و سرمربی تیم ملی کوراش جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *