خبرنگار: مریم عرب عامری

نخستین جشنواره ملی انگور با هدف بررسی روش های کاشت، داشت و برداشت انگور، صادرات ، انتقال تجربیات تولیدکنندگان و دانش افزایی فنی باغداران با حمایت هلدینگ طب پلاستیک نوین در شاهرود برگزار شد.

۱۲۵ هزار تن محصول انگور در استان سمنان طی سال تولید می‌شود، افزود: ۱۱۲ هزار تن محصول از این میزان در شاهرود تولید می‌شود که نشان از ظرفیت‌های ویژه این شهرستان در تولید محصول انگور دارد چهار هزار و ۸۰۰ هکتار باغ انگور در شهرستان شاهرود وجود دارد که سه هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور است و به طور میانگین از هر هکتار ۲۰ تن انگور برداشت می‌شود. انگور بخشی از انگور تولیدی در شاهرود به صورت تازه خوری، بخشی برای نگهداری در فصول بعدی و انگور درجه ۳ در کارخانه کنسانتره و کارگاه‌های محلی فرآوری می‌شود.

 تولید و فرآوری انگور می‌تواند ۴۰ فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کند برای توسعه فعالیت کشاورزان و باغداران باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها استفاده شود.

 نمایشگاه انواع ارقام و محصولات فرآوری شده انگور از برنامه‌های جنبی نخستین جشنواره ملی انگور بود.     

گردش مالی انگور شاهرود دو هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد: چهار هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان تحت کشت انگور است.

شاهرود یکی از قطب‌های تولید انگور کشورمان است ولی  مزیت انگور شاهرود به درستی شناسانده نشده است اما اعتقاد داریم حضور مهمانان مختلف از استان‌های مختلف کشورمان زمینه ساز معرفی بهتر محصول انگور شهرستان شاهرود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *