خبرنگار: سمیرا نعیمی

محسن احمدی شهردار شاهرود” در گفتگو با خبرنگار ندای شاهوار با اشاره به اینکه میدان رز با تلاش نیروهای خدوم شهرداری به بهره‌برداری رسید، گفت: اتصال هسته مرکزی به شهرک‌های حد غربی شهر با احداث میدان رز میسر شد.

 محسن احمدی با بیان اینکه فاز اول میدان رز با مساحت دو هزار مترمربع افتتاح شده‌ است، ادامه داد: با احداث این میدان دسترسی به بلوارهای پیامبر اعظم، بلوار آیت‌الله دستغیب و تأمین دسترسی به مجموعه تفریحی و گردشگری آبشار، پارک بانوان و باغ ایرانی را میسر کرده است.

 احمدی افزود: یکی از اهداف مهم احداث میدان اتصال هسته مرکزی به شهرک‌های غرب شهر بوده‌ است. وی کاهش زمان سفر، مصرف سوخت، نظم ترافیکی در منطقه، اتصال هسته مرکزی به شهرک‌های غربی و دسترسی‌های کوتاه به مجموعه تفریحی آبشار، باغ ایرانی و پارک بانوان را ازجمله اهداف این پروژه در فاز اول عنوان کرد و تاکید کرد: فاز دوم این پروژه به‌زودی کلنگ‌زنی و اجرا خواهد شد.

 محسن احمدی همچنین به افتتاح ایستگاه شماره ۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود و دسترسی آسان به محل حادثه در هسته مرکزی شهر اشاره و افزود: این ایستگاه با هزینه ۵۴ میلیارد ریال با هدف کوتاه شدن زمان رسیدن به محل حادثه و دسترسی آسان در هسته مرکزی شهر به بهره برداری رسیده است.

 محسن احمدی عنوان‌ کرد: این ساختمان با یک مجموعه کامل اداری و عملیاتی با زمینی به مساحت ۲۴۰ مترمربع و ۴۹۵ متر مربع زیر بنا در دو طبقه در بلوار شهید قدوسی احداث و تجهیزشده است.

 وی با اشاره به اینکه در کنار نیروی آماده و حرفه ای باید برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تجهیزات کامل هم وجود داشته باشد، تاکید کرد: سه دستگاه خودرو مزدا به عنوان خودرو پیشرو امداد و نجات، دو دستگاه کامیونت، دو دستگاه خودرو ون امداد و نجات، تجهیز و بازسازی دو دستگاه خودرو آتش نشانی به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال خریداری شده تا از سازمان آتش نشانی شهرداری شاهرود به عنوان مجهز ترین سازمان های آتش نشانی استان سمنان نام برده شود.

 شهردار شاهرود از حضور تیم آتش‌نشانان شاهرود به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی ترکیه خبر داد اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود ۸۳ عضو دارد که ۸ نفر از آن ها به همراه یک مربی با توجه به استعداد های درونی به عضویت تیم ملی آتش نشانان ایران درآمدند و توانستند مقام ششم را در بین ۱۵ تیم شرکت کننده دنیا کسب کنند.

 شایان ذکر است احمدی با بیان اینکه برای رسیدن به زمان طلایی امداد نیازمند احداث ایستگاه شماره ۵ در قسمت مرکزی شهر بودیم، عنوان داشت: فاصله طولانی ایستگاه های چهارگانه موجود با قسمت های جنوبی شهر باعث شده بود تا امدادرسان ها نتوانند در زمان طلایی امداد به محل حادثه برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *