مرتضی ایزدی فرد در نشست خبری به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور مدیرمسئول و خبرنگار ندای شاهوار جوان به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما، در شرایطی که اکثر دولتی‌ها با مشکلات روبرو هستند، این است که بتوانیم حداقل‌هایی را برای دانشجویان فراهم سازیم، افزود: عمده بار مسئولیتی دانشگاه و رؤسای دانشگاه‌ نیز بر همین مسائل معطوف است در صورتی که بار باید از دوش دانشگاه برداشته شود تا به مسئولیت‌های اساسی خود بپردازد.

 ایزدی فرد با بیان اینکه برای جذب دانشجوی بین‌الملل یکی از مسائل فرودگاه بین‌المللی شاهرود است که به ما بسیار کمک خواهد کرد، بیان کرد: اگر فرودگاه فعال بود قطعاً می‌توانستیم در زمینه دانشجوی بین‌الملل عملکرد بهتری داشته باشیم.

 وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود آمادگی دارد که در کنار اصحاب رسانه در زمینه فرودگاه بین‌المللی همکاری داشته باشد تا ظرفیت پروازها مجدداً فراهم شود چرا که زیرساخت‌های خوبی نیز در شاهرود وجود دارد و می‌توان از این مهم، بهره گرفت. رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود درباره مقوله دانشگاه مادر و کسب این عنوان در استان سمنان، ابراز کرد: ما طی جلساتی که با وزیر علوم داشتیم اعلام کردیم که دانشگاه صنعتی شاهرود یک ارگان ملی است و مستقیماً با وزارت علوم کار می‌کند و این موضوعی است که بر آن اعتقاد داشته و بر همین منوال نیز تاکنون عمل کرده‌ایم لذا عناوینی مانند دانشگاه معین و دانشگاه مادر و… عناوینی است که گاهی ابلاغ می‌شود و مبتنی بر سیاست‌های وزارت علوم خواهد بود.

 رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات دانشگاه در سال جاری، تاکید کرد: این افزایش متأسفانه با نرخ تورم و هزینه‌ها همخوانی نداشته است.

 وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در مسائل یک سال اخیر خوشبختانه محروم از تحصیل و دانشجوی پرونده دار نداشته است، ابراز کرد: فضای دانشگاه در مسائل اخیر به گونه‌ای مدیریت شد که اقدامات سلبی نباشند در نتیجه توانستیم وضعیت را به خوبی مدیریت کنیم.

 ایزدی فرد پیرامون جایگاه دانشگاه صنعتی شاهرود در بین دانشگاه‌های مطرح کشور، با بیان اینکه در رتبه بندی‌های دانشگاه‌ها شش شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به آموزش، پژوهش، فناوری و… اشاره کرد، ابراز کرد: بر اساس این زیرساخت‌ها به هر دانشگاه امتیازهایی داده می‌شود که خوشبختانه دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه ششم دانشگاه‌های صنعتی کشور قرار دارد.

 رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: پنج دانشگاه مهم پایتخت شامل تهران، امیر کبیر، علامه و… تنها از دانشگاه صنعتی شاهرود در این شاخص‌ها بالاتر هستند و در نتیجه در بین ۲۷ دانشگاه‌ کشور به جز تهران، دانشگاه صنعتی رتبه اول را دارد. وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این مرکز آموزشی و پژوهشی را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: سال ۱۴۰۱ بیش از چهار هزار ۱۰۰ دانشجوی این دانشگاه در خوابگاه‌ها اسکان داده شدند. رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه در پنج مجتمع خوابگاه برادران و سه خوابگاه خواهران این تعداد دانشجو اسکان یافتند، افزود: در سال جاری یک هزار و ۶۲۹ دانشجوی دختر و دو هزار و ۲۳۰ پسر در خوابگاه‌های زیر مجموعه این دانشگاه اقامت کردند.

 وی از راه‌اندازی شش واحد خوابگاه متاهلی طی سال گذشته خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این واحدها به کمک خیران پنج میلیارد ریال هزینه شد.

 ایزدی‌فرد با اشاره به خریداری یک خوابگاه استیجاری با هزینه ۵۰ میلیارد ریال، عنوات کرد: نیمی از این مبلغ را خیران و چند شرکت صنعتی شاهرود و بخش دیگری از صندوق دانشجویان کشور به عنوان وام تامین شد.

 وی با اشاره به اینکه قطب‌های علمی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌شود، ابراز کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود قطب علمی حوزه مهندسی معدن در کشور است.

 رییس دانشگاه صنعتی شاهرود از کسب مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: جذب ۳۰ دانشجوی خارجی در دستور کار است.ایزدی فرد با اشاره به ۱۴ دانشکده در دانشگاه، ادامه داد: هفت پژوهشکده فعال و ۱۲ شرکت در مرکز رشد فعالیت که ۳ شرکت دانش بنیان هستند و دو نشریه بین المللی داریم و مجله سوم نیز در حال ارائه است.

 وی با بیان‌اینکه ۱۶ دانشمند برتر داریم که ۱۲ نفر دو درصد و بقیه یک درصد و دو پژوهشگر برتر کشوری داریم و ۳۰۰ نفر بورسیه در صنعت داریم و ۱۲۵ بورسیه امسال در سایپا گرفتیم و در استان اول هستیم و در کشور برتر هستیم، ادامه داد: در صنایع شهرستان شاهرود نیز بورسیه در صنعت دانشجو جذب شد و از دانشگاه فرهنگیان نیز کسب سهمیه کردیم برای کسب تحصیل دانشجویان در رشته‌های مهندسی و این برای صنعت خوب است که یک نیروی آماده کار در صنعت بعد از فارغ‌التحصیل دارند.

 ایزدی فر گفت: تنها مرکز تخصصی هدایت تحصیلی استان و قطب علمی معدن کشور هستیم و در فضای مجازی و سایبری برتر کشور هستیم و تفاهم نامه‌های خوبی با صنایع استان و کشور و بین المللی داشتیم و روز به روز در حال توسعه فعالیت‌ها هستیم و مجوز جذب دانشجوی غیر بورسی و امسال بورسی بین المللی دانشجو گرفتیم و امیدواریم با کمک یاری اصحاب رسانه روز به روز معرف بهتر دانشگاه در سطح کشور باشیم و بتوانیم فعالیت‌ها را توسعه دهیم و از این سرمایه‌ای در شهر شاهرود به همت تلاش همه مدیران فراهم شده مردم شهرستان و استان و کشور و بین المللی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *