در آیین افتتاح جام رسانه ای امید عنوان شد:

استاندار سمنان با بیان اینکه امید آفرینی و اعتماد آفرینی در بین آحاد اقشار جامعه امری بسیار حائز اهمیت است، افزود: چرا که زمینه تحقق مشارکت قوی در حوزه های سیاسی، بخصوص انتخابات را فراهم می سازد.

 سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه امام علی(ع) در نامه ۳۱ خود، نسبت به اهمیت منابع خبری، گزینش رسانه ای و ابتکار در سرعت اطلاع رسانی اشاره دارند که نشان از اهمیت دادن به خبر و اطلاع رسانی است. وی با اشاره به اینکه رسانه های استان به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم، فرماندهان جهاد تبیین در عرصه های جنگ و تهاجم همه جانبه و فرهنگی دشمنان هستند، افزود: با امید آفرینی در سطح جامعه و آحاد اقشار مردم از طریق بیان عملکرد ها و تبیین دستاوردها در قالب اینگونه برنامه ها بخصوص توسط خبرنگاران و رسانه ها، مشارکت قوی و حداکثری در پای صندوق های رای در انتخابات ۱۱ اسفند و عمل به سخنان مقام معظم رهبری، محقق خواهد شد.

 سردار شوقانی، فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز، با بیان اینکه در ماه رجب یکی از دورترین عملیات موشکی با فاصله ۱۲۰۰ کیلومتر، یک سیلی به دشمن بود و انشالله به گفته رهبری با برچیده شدن ساز و کار رژیم صهیونیستی راه قدس آزاد خواهد شد، افزود: با توجه به آرایش رسانه ای پایگاه و رسانه های خارجی، وجود فاصله بین رسانه های داخلی که عمدتا ناشی از اختلافات سلیقه است، در این عرصه معنا و مفهومی ندارد.

 وی با اشاره به اینکه طی چهار دهه گذشته هرجا تفسیر رسانه ای واحد داشتیم، نقاط اوج، پیشرفت و اتفاق آراء رسانه ای شکل گرفت، عنوان کرد: هم صدایی و انجام برنامه های فرآیندی در تکمیل اقدامات انجام شده توسط رسانه ها و یک راستایی در تولید محتواهای رسانه ها، دامنه تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

خدمت رسانی/ جهاد تبیین و امید آفرینی بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یکی دیگر از سخنرانان جام رسانه امید در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی در این سازمان و قطب سازی در شهرستان ها گفت: در هر شهرستان یک قطب اقتصادی به منظور توسعه و اشتغال زایی تعریف شده است.

 وی به خدماتی نظیر رفع موانع تولید، نهادهای دامی، احیای واحدهای راکد، حمایت از تولید، ساخت مسکن ملی، ایجاد و تثبیت اشتغال، مانع زدایی از واحدهای تولیدی، درمان، پدافند غیرعامل، کشاورزی، دانش بنیان، محرومیت زدایی، ساخت راه ها، حوزه آب و جالیز، کمک مومنانه و تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ اشاره کرد و افزود: این اقدامات تنها بخشی از فعالیت های بسیج سازندگی از سال ۹۸ در راستای امید آفرینی در جامعه است.

 محمد حسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد در بخشی از برنامه جام امید رسانه‌ای درباره توانمند سازی مددجویان کمیته امداد استان سمنان گزارشی ارائه کرد و ادامه داد: در دو و نیم سال اخیر ۹ هزار و ۷۰۰ شغل برای این قشر ایجاد شده است.

 فرشید فلاح مدیرکل ارشاد و فرهنگ استان سمنان ضمن توجه به ضرورت امید افزایی و امید آفرینی در سراسر استان، افزود: اصحاب رسانه خط مقدم جبهه امید آفرینی هستند.

 فلاح با بیان اینکه دشمنان سعی می کنند، مشکلات را بزرگنمایی کنند، افزود: اصحاب رسانه سربازان خط مقدم جبهه امید آفرینی هستند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخشی از اقدامات این اداره، بیان کرد، رسانه ها با اطلاع رسانی مثبت دستآوردهای نظام در راستای امید آفرینی تلاش بیشتری کنند.

 در بخش پایانی جام رسانه ای امید، محمد عامریون مدیرعامل توربوژنراتور شاهرود، بخشی از موفقیت های این مجموعه را ارائه کرد، که در یادداشتی جدا تقدیم می شود. رویداد جام رسانه ای امید با هدف اطلاع رسانی صحیح و امید آفرینی در جامعه در دی ماه سال جاری با حضور ۲۹ تیم خبری از سراسر استان سمنان آغاز شد.

#پیشرفت_ استان_سمنان #پیشرفت_ایران #ندای_شاهوار_جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *