دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

مریم عرب عامری- خبرنگار

مراسم افتتاح و کلنگ زنی همزمان ۱۱پروژه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اعتبار ۸۰میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی سالن پورسینای دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مراسم افتتاح همزمان پروژه ها با بیان اینکه شش پروژه  به بهره برداری و پنج طرح نیز  کلنگ زنی قرار گرفته شده است؛ گفت: که در مجموع به جز مرکز قلب شاهرود که از قبل امکانات و تجهیزات آن تهیه و رقم بسیار زیادی نیز صرف آن شده، برای دیگر طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

حسین شیبانی از افتتاح مرکز باز توانی قلب و ریه شاهرود با اعتبار ۱۰میلیارد ریال خبر داد و گفت: از افتتاح مرکز بهورزی شاهرود در وسعتی زیربنای یک هزار و ۳۳۱ متر مربع با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، همراه سرای بیمارستان در ۱۲ واحد تک خوابه و اکوکاردیوگرافی مری با اعتبار پنج میلیارد ریال از طرح های افتتاح شده هستند.

وی افزود: مرکز جراحی محدود شفا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، کلینیک دندانپزشکی بهار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و آزمایشگاه سلولی مولکولی بهار با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که امروز افتتاح شد همچنین بخش رادیوتراپی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین با اشاره به کلنگ زنی بخش اسکوپی، دی کلینیک، ید درمانی و ساختمان مرکزی دانشگاه، بیان کرد: ساختمان مرکزی دانشگاه در شش طبقه با متراژ ۱۵ هزار متر مربع و زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با پیش بینی هزینه ساخت ۳۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

شیبانی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این بیمارستان اعتبار تأمین و خوشبختانه دستگاه‌های اولیه مورد نیاز آن از هفته آتی وارد میامی خواهد شد و در آینده نیز سایر موارد مورد نیاز بیمارستان تهیه خواهد شد.

وی گفت: امروز با حضور مسئولان از سند تحول آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز رونمایی می‌شود و ما تاکید ما بر این است که در دانشکده‌ها و در مقوله مهم آموزش این سند اولویت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این بیمارستان اعتبار تأمین و خوشبختانه دستگاه‌های اولیه مورد نیاز آن از هفته آتی وارد میامی خواهد شد و در آینده نیز سایر موارد مورد نیاز بیمارستان تهیه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین از اختصاص شش میلیارد تومان برای بهسازی بخش‌های بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و بیان کرد: بزرگ شدن و بین‌المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با پنج دانشکده در دستور کار سال جاری قرار داشت همچنین با تلاش‌های صورت گرفته اخذ مجوز پنج دانشکده جدید نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

شیبانی با بیان اینکه برخی بخش‌های بیمارستانی ما در شاهرود مانند اسکن قلب درگیر مشکلات و رخوت شده بود که خوشبختانه این بخش‌ها نیز دوباره رونق گرفته و در اختیار مردم است، بیان داشت: توجه به مرکز رشد دانشگاه با هدف ارتقای دانش بنیان‌ها و استفاده از این شرکت‌ها برای تحقق شعار سال یعنی دانش بنیان‌ها، تولید اشتغال‌زا از دیگر سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود محسوب می‌شود.

امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم به‌روز بزرگداشت سعدی نیز اشاره و به موضوع زبان فارسی اشاره کرد و از مردم و مسئولان خواست تا نسبت به زبان فارسی نوعی غیرت ملی از خود نشان دهند، ابراز داشت: اگرچه زبان علم پزشکی لاتین است اما با توجه به اینکه عموم استفاده‌کننده از خدمات، فارسی زبان هستند و نه توریست‌های خارجی، باید از خط زیبای نستعلیق منطبق با فرهنگ خودمان بهره‌گیری شود.

حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه بارها به مسئولان اعلام کرده ایم که از زبان فارسی استفاده کنند، گفت: موضوع فارسی نویسی به شهرداری و دانشگاه‌های شاهرود مکرراً تذکر داده اما ترتیب اثری به آن داده نشده است  نباید تا این میزان خودباخته باشیم به واقع اشکالی ندارد که وقتی تابلوی مرکز پلی کلینیک را با میلیون‌ها تومان هزینه می‌سازیم، از خط فارسی زیبای خودمان استفاده کنیم اما متأسفانه شاهد هستیم که حتی ورودی شهرهای ما هم با زبان لاتین است.

وی با بیان اینکه از استاندار سمنان درخواست می‌شود با بخش‌نامه کردن نوشتن فارسی در معابر به این زبان کمک و از آن پاسداری کند، افزود: مگر در سال چند توریست در شاهرود حضور پیدا می‌کنند که بنا باشد تمام تابلوی ها ما لاتین شوند لذا باید از کلمات فارسی استفاده کرد و گوشه‌ای کوچک را به زبان خارجی اختصاص داد این موضوع در شهرداری هم دیده می‌شود و ما باید قدردان فارسی خودمان باشیم.

استاندار سمنان نیز در ادامه این مراسم ضمن بیان اینکه با وفاق و همدلی خوب بین نمایندگان در بودجه ۱۴۰۱ استان در افزایش اعتبارات چهارم است، ابراز داشت: سمنان از بسیاری دیگر استان‌های پهناور به لحاظ افزایش اعتبارات جلوتر قرار دارد.

هاشمی ضمن بیان اینکه تمام اقدامات صورت گرفته را باید فرا استانی و نه منطقه‌ای دید، تصریح کرد: در شش‌ماهه دوم سفر هیئت دولت به استان سمنان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده که پنج هزار میلیارد تومان آن در حوزه عمرانی است.

وی شاهرود و میامی را کارگاه سازندگی خواند و افزود: در یکشنبه‌های صنعتی طی بازدید از واحدهای نیمه تعطیل گره‌گشایی شش الی هفت واحد شاهرود انجام شد و امروز واحد تعطیل در استان سمنان وجود ندارد و از یک صد و۴۸ واحد راکد و معلق ۳۵ واحد مجدد راه‌اندازی شده است.

استاندار سمنان بابیان اینکه طبق تکلیف سال قرارگاه عملیاتی شدن شعار سال در استان فعال‌شده است، ابراز داشت: باید از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه استفاده و ارتباط آن را با صنایع مادر قوی‌تر کنیم و این هدفی که برای توسعه استان پیگیری می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای ۱۹ شهر استان در ۴۶۰هزار هکتار زمین آماده‌شده است، اضافه کرد: می‌بایست در این طرح ۳۰ هزار واحد مسکن برای استان سمنان تهیه و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه بنیاد مسکن نیز یک هزار و۳۰۰ واحد روستایی را به عنوان اولین استان برای سمنان در دست اقدام دارد، افزود: این طرح نیز هم‌اکنون ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ندای شاهوار جوان در پایان این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه های قابل کلنگ زنی و بهره برداری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بازدید کردند همچنین کلنگ ساختمان مرکزی دانشگاه با حضور استاندار سمنان بر زمین زده شد. گفتنی است با افتتاح همزمان پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شاهد ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *