صنایع کشاورزی
بنده مهدی صانعی به همراه خانواده ام از ۱۵ سال پیش در شاهرود مشغول به تولید و فرآوری محصولات باغی زراعی و تبدیل صنایع کشاورزی به ترشیجات هستیم مثل تولید شوری، گل کلم، هفت بیجار، زیتون پرورده ترشک، لواشک، خیارشور و سالاد فصل شاهرودی که در مازندران خیلی معروف است ۶۰ نفر نیروی مستقیم و غیر مستقیم در شاهرود مشغول به کار هستند و در حوزه های پخش در مازندران و جنوب کشور نیز فعالیت داریم. عده ای از نیروها در منزل کار نجام می دهند به طور مثال هویج و گل کلم را آماده و غروب کار را تحویل می دهند.

 در بحث حمایت نماینده شهرستان آقای خانی به ما قول  پنج میلیارد وام دادند و به فرماندار و جهاد کشاورزی معرفی انجام شد، طی بازدیدهای بسیار و عکس برداری و مصاحبه از مجموعه ما پنج میلیارد وام به چهار میلیارد تومن کاهش، بعد به دلیل کمبود بودجه ۳ میلیارد و در آخر ۳۰۰میلیون تومان با ۱۰درصد سود پرداخت شد.

 هیچ حمایتی در کار نیست. وقتی به سازمان یا ارگانی مراجعه  و مطالبه تکلیف حمایت از کالای ایرانی را می کنیم در پاسخ می گویند این ها فقط شعار است.

صنایع کشاورزی

واقعا هیچ گونه حمایت از من و تولیدکننده های دیگر در عرصه صنایع کشاورزی نشده است، اذیت آزاری که برای وام ۳۰۰ تومنی که نصف پول نیسان زیتون نیست آنقدر زیاد بود که برای کارآفرین دلسردی ایجاد می کند.

در اینجا به شورای شهر، شهردار، نماینده، فرماندار، می گویم چرا دلتان به حال تولید کننده و کار آفرینان  نمی سوزد؟ و اگر ادامه پیدا کند ناامیدی باعث می شود که هیچ کس حاضر به سرمایه گذاری نشود.

در جهاد کشاورزی مدیر سابق آقای حجی خیلی برامون زحمت کشیدن و در بازدیداشون به ما کمک کردند اما متاسفانه یک نهاد به تنهایی نمی تواند حمایت همه جانبه کند.  تولید کننده شبیه من زیاد هستند که مورد حمایت قرار نگرفته وکارگاه و تولیدی را به اجبار تعطیل کردند.من به شخصه در شهرهای مجاور مثل استان گلستان و بروجرد، کارخونه .مشاوره دادم و راه اندازی کردم. ولی خودم کارگاهی دارم که تولید در اون اصلا جالب نیست و فقط از سر ناچاری ادامه می دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *