مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از اجرای ۶۶ پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتبار ۷۴۰میلیارد ریال در حوزه عمران روستایی در دهه فجر سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ندای شاهوارجوان” مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه این تعداد طرح نسبت به دهه فجر سال قبل از نظر اعتباری ۱۴ برابر و از نظر تعداد چهار برابر شده است، افزود : اعتبار هزینه شده برای افتتاح این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی و اعتبارات دهیاری به صورت مشارکتی بوده و برای اجرای بهسازی و اصلاح معابر روستایی در روستاهای استان هزینه شده است.

 علیرضا فلاحی گفت: ایمن سازی از خطر حوادث و اجرای طرح هادی در روستاهای حق الخواجه، کردآباد، بکران، مهدی آباد، هونستان، حسین آباد کالپوش، نردین، جودانه، ابراهیم آباد علیا، استربند، کلاته اسد و عباس آباد شهرستان میامی شامل دیوار حائل سنگی، پل بتنی، جدول، آسفالت و سنگفرش معابر نیز در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

 فلاحی عنوان کرد: در چند سال اخیر خسارات زیادی به منازل مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستاها بر اثر جاری شدن سیل وارد شد و اهمیت پیشگیری و ایمن سازی از خطر سیل در روستاها بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، در همین راستا، در سفر رئیس جمهوری به استان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه ای با عنوان” ایمن سازی روستاهای استان سمنان از خطر سیل” مصوب و در دستور کار قرار داد. مدیر کل بنیاد مسکن اسلامی استان سمنان بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان سمنان ۳۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی روستا‌ها در نظر گرفته شد که عملیات اجرایی آن انجام شده است.

 علیرضا فلاحی با بیان اینکه پروژه های عمران روستایی در شهرستان شاهرود شامل عملیات خیابان سازی و آسفالت معابر، اجرای دیوار حائل سنگی، پل بتنی و لوازم بازی پارک است، می گوید: تعداد ۳۰مورد از پروژه ها مربوط به روستاهای بخش مرکزی، بیارجمند و بسطام شهرستان شاهرود بوده که عملیات اجرایی آن انجام و در ایام الله دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه بهسازی و اصلاح معابر روستای نوده اربابی شهرستان گرمسار، حسین آباد کردها شهرستان آرادان و روستای جام شهرستان سمنان شامل خیابان سازی، آسفالت، جدولگذاری، دیوار حائل سنگی و اجرای سنگفرش نیز مورد بهره برداری قرار گرفت، یادآور شد: بهسازی و اصلاح معابر روستایی در روستای هدف گردشگری ملاده و ایمن سازی از خطر حوادث و اجرای طرح هادی روستای کولیم در شهرستان مهدیشهر نیز از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری به مناسبت دهه فجر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان بود.

 فلاحی با بیان اینکه تعداد ۱۹مورد از پروژه ها مربوط به روستاهای بخش مرکزی و امیرآباد شهرستان دامغان بود، ادامه داد: اجرای کانال سنگی، دیوار حائل، پل بتنی، جدول گذاری، خیابان سازی و آسفالت معابر از جمله موارد اجرا شده بود که به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *