امام خمینی (ره) : اینجانب حسابی به شماره ۱۰۰ در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند دعوت می کنم که برای کمک به خانه سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران استان اظهار داشت:

۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل (ره) در ایجاد حساب۱۰۰ و تأسیس بنیادمسکن و ایجاد فصل جدیدی از توسعه خدمات عمومی در بخش زیربنایی و مهم تأمین مسکن محسوب می‌شود، افزود: بنیاد مسکن، نهادی برآمده از انقلاب ملت بزرگ ایران اسلامی که برقراری عدالت اجتماعی در کنار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم بود که امروز این مولود ارزشمند با طی کردن مراحل تکامل خود بسترساز خدماتی ارزشمند و راهگشا بویژه در بخش تأمین مسکن نیازمندان شده است.

۲۱ لغایت ۳۱ فروردین ماه هر سال که به عنوان دهه حساب ۱۰۰امام(ره) نامگذاری شده فرصتی است تا ضمن گرامیداشت صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارشی از عملکرد این نهاد به یادگار مانده از آن بزرگوار را تقدیم مخاطبان محترم نماییم .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان اعلام داشت: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب  100امام خمینی (ره)، پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن استان سمنان افتتاح و بهره برداری می‌شود که این پروژه‌ ها در سه حوزه عمران روستایی ، مسکن شهری ، بهسازی و مسکن روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه، در سطح استان سمنان ۴۳هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد، ادامه داد: تا به امروز بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سطح استان سمنان مقاوم‌سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‌‎اند، به طوری که می‌توان گفت تاکنون ۵۰  درصد واحدهای مسکونی روستایی سمنان مقاوم سازی شده است.

فلاحی با اعلام اینکه تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به بهره برداری می رسد گفت: اجرای این واحدها از محل تسهیلات طرح وِیژه بهسازی مسکن روستایی و کمک بلاعوض در سطح روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد ریال عملیاتی گردیده است .

وی در بحث ارائه تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض به واحدهای در حال احداث در قالب تفاهم نامه با سایر دستگاه ها بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن اقشارکم درآمد روستایی در قالب تفاهم نامه با سایر دستگاهها اقدام به تخصیص وپرداخت تسهیلات وکمک های بلاعوض به آنها می نمایدکه عبارتند از:

۱-تفاهم نامه با سازمان بهزیستی

تفاهم نامه همکاری مشترکی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی در راستای احداث واحد مسکونی ویژه معلولین و مددجویان تحت پوشش بهزیستی امضاء و تا کنون جهت تعداد ۳۷  فقره با اعتباری بالغ بر ۹۴۴۰ میلیون ریال اقدام گردیده است.

۲-تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره)

تفاهم نامه همکاری مشترکی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای نیازمندان تحت حمایت در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی جهت ارتقاء توان روستائیان و ساکنان شهر های زیر بیست هزار نفر امضاء و تا کنون جهت تعداد ۲۵ فقره با اعتباری بالغ بر ۴۴۵ میلیون ریال اقدام گردیده است.

۳-تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران

در راستای کمک به احداث و تکمیل مسکن روستایی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض الحسنه مهر ایران تفاهم نامه همکاری مبنی بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با استفاده از منابع حساب ۱۰۰ امام (ره) و بانک قرض الحسنه مهر ایران به مشمولان انعقاد و تا کنون جهت تعداد ۷۳۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۷۷۴۵۰ میلیون ریال اقدام گردیده است.

۴- تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری سمنان

با عنایت به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه فی ما بین سازمان برنامه و بودجه ، استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ، مبنی بر احداث واحدهای مسکونی برای خانوار های نیازمند و فاقد سرپناه مناسب در سطح روستاهای استان سمنان ، در همین راستا تاکنون به تعداد ۸۴۸ واحد مسکونی مبلغ ۱۹۳۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا گردید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از افتتاح و بهره برداری ۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) خبر داد و اعلام داشت : پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرسمنان در قالب ۸ پروژه به تعداد ۲۸۰ واحد مسکونی و شهر شاهرود در قالب ۴ پروژه به تعداد ۴۰۰ واحد مسکونی توسط این بنیاد در دست اقدام می باشد.

در شهرستان دامغان نیز ۱۷۱ واحد بصورت گروه ساخت و پروژه ۱۲ واحدی بهارستان دامغان و دو پروژه ۱۲ و ۳۰ واحدی در شهمیرزاد نیز توسط بنیاد مسکن در حال ساخت می باشد . همچنین در شهرهای سرخه ، کلاته خیج ، بیارجمند و مجن نیز احداث واحد بصورت گروه ساخت انجام خواهد شد.

فلاحی با اشاره به اینکه در سال گذشته اجرای طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان در ۲۰۲ روستا هزینه گردیده است اعلام داشت تعداد ۱۸ پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه تاسیس حساب ۱۰۰ امام (ره) به فرمان حضرت امام خمینی (ره) از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی بنیاد مسکن به بهره برداری می رسد .

فلاحی افزود: فعالیت های عمران روستایی یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاها است و در همین راستا از ۵۳۷ مورد کل روستاهای استان ، تعداد ۲۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار تهیه طرح هادی انجام یافته و درسال گذشته نسبت به بازنگری طرح هادی روستاهای حسن آباد سمنان، جنت آباد، چشمه نادی و شور قاضی گرمسار، امامزاده عبدالله آرادان، کاورد، کولیم و ده صوفیان مهدیشهر اقدام گردیده است .

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اعلام اینکه اجرای طرح هادی روستایی در ۲۶۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۴۸۷میلیارد  ریال جهت اجرای بیش از ۱۲۰۴ کیلومتر جهت بهسازی و اصلاح معابر انجام و هزینه کرد شده است افزود : بیش از ۲۴ هزار تن قیر رایگان معادل ۹۳۷ میلیارد ریال جهت اجرای ۲ میلیون و ۲۵۱ هزار مترمربع آسفالت از سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده است .

وی در ادامه به اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی پرداخته و گفت: این طرح با شناسایی ارزش های تاریخی و معماری بافت کالبدی روستا اقدام به حفظ، احیاء و توسعه این ارزش ها می نماید که درشهرستان شاهرود روستای قلعه بالا و قلعه نو خرقان  با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی  با اعتبار ۲۱۵۰۰میلیون ریال این طرح تهیه واجرا شده است.

مهندس فلاحی درزمینه طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری با اعلام اینکه تاکنون بالغ بر ۱۷۲۳۹ میلیون ریال هزینه شده تصریح کرد: این طرح بمنظور ساماندهی نظام فعالیت ، اسکان و پیش بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری بوده که در روستای ملاده درشهرستان مهدیشهر تهیه طرح انجام و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا میباشد.

 در شهرستان شاهرود روستای رضاآباد تهیه طرح انجام شده و در شهرستان سرخه روستای جوین این طرح با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در روستای تویه شهرستان دامغان و نام نیک شهرستان میامی تهیه طرح با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد .

مدیرکل بنیاد مسکن استان در بحث صدور اسناد اماکن روستایی و شهری که با هدف ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵هزار نفر انجام میشود اعلام داشت: از ابتدای شروع این فعالیت تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ فقره سند مالکیت روستایی و شهری صادر شده است .

مهندس فلاحی در خصوص دفترمشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ امام (ره) و انجمن خیرین مسکن ساز، بیان کرد: در راستای اجرای رسالت تأمین مسکن محرومین، اقدام به تولید انبوه مسکن شهری و روستایی و ارائه تسهیلات بانکی و سایر فعالیتهای مربوط در جهت رفع نیاز مسکن اقشارکم درآمد ومستضعف جامعه نموده و علاوه بر تمهیدات لازم در این راستا ، بمنظور کمک به مسکن محرومین و اقشار ضعیف ، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) جهت ترهین ، تکمیل ، تعمیر، خرید و تجهیز پرداخت شده است.

 همچنین به منظور افزایش توان ساخت واحدهای مسکونی برای محرومین و اقشار کم درآمد و ایجاد زمینه و فضای مناسب فعالیت جهت خیرین، انجمن خیرین مسکن ساز که یک سازمان مردم نهاد و تخصصی درزمینه مسکن می باشد ازسال ۱۳۸۶ در بنیاد مسکن شروع به کار نموده که با ارتباط تنگاتنگ این انجمن با دفترمشارکتهای مردمی حساب ۱۰۰ امام (ره) تاکنون بالغ بر یکهزار واحد مسکونی در شهرستانهای استان عملیاتی و اجرا نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *