دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام پیدا کرد.

در سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری، مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت شامل دو شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 در آبان ماه سال جاری حسین شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تور رسانه­ای یک روزه با حضور اصحاب رسانه شهرستان شاهرود برگزار کرد که گزارش زیر بخشی از این بازدید است.

 طبق آمارها در شهرستان شاهرود بیماران دیابتی زیادی وجود دارد و مشکلات قلب و عروق زیادی گزارش می­شود و در حال حاضر روزانه یک جراحی قلب انجام می‌شود.

 پزشکان متخصص معتقدند، حوزه قلب تنها بخشی است که اگر به موقع درمان شود، فرد بیمار نجات می­یابد.

 جالب است بدانید طبق بررسی بیمارستان میامی در ۱۰ ماه فعالیت ۲۲ بیمار قلبی را از مرگ حتمی نجات داده است.

 پس سرمایه­گذاری در حوزه قلب و عروق می­تواند تأثیر بالایی داشته باشد.

 خبر خوشحال کننده افتتاح مرکز قلب اطفال بیمارستان امام حسین (ع) در آذر ماه سال جاری بود که می­تواند در کنار مرکز قلب بزرگسالان این بیمارستان که دارای بخش اکو، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، جراحی قلب، سی‌سی‌یو، بازتوانی قلب و ریه است و با اضافه شدن بخش الکتروفیزیولوژی تا پایان سال این مرکز نیز کامل می‌شود، خدمات خوبی به شهرستان ارائه کند.

 قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در تیپ سه و انتخاب به عنوان مرکز تحقیقاتی عوارض انواع واکسن کرونا در کنار هفت دانشگاه دیگر، نشان از اعتماد وزارت بهداشت به توانمندی این دانشگاه دارد.

 در حاشیه این بازدید حسین شیبانی رئیس دانشگاه بیان کرد: با همین امکانات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در شاخص‌های درمان کرونا رتبه اول تا سوم بوده است و همه تلاش‌­ها در راستای کاهش مرگ و میر ناگهانی قلبی، پیشگیری از اعزام بیمار به نقاط دیگر و تحمیل هزینه‌ها بر خانواده‌ها و رسیدن به تیپ دو و نهایت یک ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه طی شش ماهه گذشته ۶۴ هزار آزمایش تخصصی انجام شده است، ادامه داد در ۲۱ ماهه گذشته نیز ۲۵ پزشک، فوق تخصص و پرفسور و پنج دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شده­اند و از شش خانه بهداشت بهره برداری شده است.

 شیبانی ادامه داد؛ دو استاد این دانشگاه دارای دو درصد رتبه برتر جهان نیز در این دانشگاه هستند و تاکنون ۱۵ اختراع توسط اساتید این دانشگاه ثبت شده است.

حسین شیبانی به بخش مهمی از اقدامات دوره خدمت خود نیز اشاره کرد:

 *افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا (ع) میامی در بهمن ۱۴۰۱

*بهره برداری از ۶۰ طرح سلامت زیر پوشش این دانشگاه

* تکمیل، تجهیز و افتتاح بخش جراحی قلب، فعالیت شبانه روزی بخش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی

*افتتاح بخش بازتوانی قلب و ریه، تجهیز و افتتاح بخش جامع اسکوپی، ساخت و تجهیز انبار راهبردی دارویی بیمارستان، تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری آموزشگاه بهورزی و زنجیره سرما

*افتتاح ساختمان مرکزی اورژانس ۱۱۵، بهره برداری از خوابگاه‌های دانشجویی سپهر و یاس با ظرفیت ۵۰۰ نفر

*افتتاح همراه‌سرای بیمارستان امام حسین (ع) با کمک خیرین

*افتتاح و تجهیز چهار مرکز جامع سلامت در روستاهای خانخودی، قلعه‌نو خرقان، نام نیک و نردین و تجهیز شش خانه بهداشت در روستاهای ابراهیم آباد، کلاته اسد، قدس، دزیان، تلوبین و کرنگ

* تکمیل و تحویل هفت محل اسکان پزشکان در روستاهای فرومد، محمدآباد، حسین آباد کالپوش، نام نیک، بکران و بیمارستان امام رضا (ع) میامی

*بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ فرومد و ارتقای تجهیزات مراکز جامع سلامت روستای حسین آباد کالپوش، نام نیک و میامی

*اخذ مجوز، آماده‌سازی، تجهیز و افتتاح پردیس فناوری سلامت شاهوار در بسطام و آغاز فعالیت درمانگاه شفای مهر دو در کلینیک تخصصی این دانشگاه

* افزایش تعداد پذیرش بیماران  MRI، روزانه از ۷۰ نفر به ۱۳۰ نفر

* جذب ۲۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در این بازه زمانی، تجهیز و افتتاح بخش آی سی یو اطفال (picu) در بیمارستان بهار

* قرار گرفتن در رتبه ۱۶۴ پژوهشی این دانشگاه در پایگاه رتبه بندی جهانی و رتبه ۳۷ دانشگاه­های علوم پزشکی کشور

* اضافه شدن دو دستگاه موتورلانس به ناوگان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و بازسازی و بازگشت ۱۰ دستگاه آمبولانس به فعالیت ناوگان این مرکز

* جذب پنج دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای اولین بار

*راه‌اندازی درمانگاه سونوگرافی در کلینیک ویژه این دانشگاه و شبانه روزی شدن داروخانه بیمارستان امام حسین (ع)

* پوشش ۱۰۰ درصدی بیماران سرطانی به منظور کاهش هزینه‌های درمانی و راه‌اندازی کلینیک اختلال خواب در بیمارستان امام حسین (ع)

* کسب رتبه یک فناوری در بین دانشگاه‌های تیپ سه، کسب رتبه نخست تحقیقات دانشجویی در جشنواره دانشجویی، رتبه سوم توسط گروه دانشجویی در هفتمین فن بازار کشور و رتبه سوم دفتر فنی دانشگاه در اجرای طرح‌های عمرانی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *