وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون موارد سرقت کاهش چهار درصدی در سطح استان داشت، ابراز کرد: یک باند سرقت که در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند به ۲۵ مورد سرقت موتور سیکلت اعتراف کردند.

سردار موقوفه‌ئی با اشاره به اینکه چهارمین مرحله طرح فتح در استان سمنان در حال اجرا است، اظهار کرد: ۹۰ درصد از پرونده‌های حوزه پلیس سایبر و فتا در این بازه زمانی کشف و مجرمان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سمنان ادامه داد: ارزش کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه اقدام‌های خوبی در زمینه کشف فرار مالیاتی انجام شد، افزود: کشف بیش از ۸۳ هزار مترمربع زمین‌خواری به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدام‌های انجام شده در راستای اجرای طرح فتح بود.

سردار موقوفه‌ئی ادامه داد: کاهش ۱۷ درصدی تصادفات منجر به فوت نیز از ابتدای سال تاکنون در استان سمنان ثبت شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه پلیس اطلاعات و امنیت ۱۷۶ نفر از اراذل و اوباش را شناسایی کرد، گفت: ۷۵ نفر از این افراد پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح شناسایی پاتوق‌های سارقان و استفاده کنندگان از مواد مخدر است، تصریح کرد: پوشش تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، حضور مستمر در میدان‌ها، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و همچنین سرگروه‌های سوداگران مرگ در محورهای مواصلاتی در دستور کار است.

اعتراف سارقان به سرقت ۲۵ موتورسیکلت

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه از جمله طرح‌های انجام گرفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه شهرستان شاهرود است، ابراز داشت: بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در حوزه این شهرستان کشف شده است.

موقوفه‌ای در ادامه تصریح کرد: طی مدت مذکور باند حرفه‌ای سارقان موتورسیکلت در شهرستان متلاشی شد که تا این لحظه به ۲۵ مورد اعتراف بر سرقت موتورسیکلت کردند.

وی افزود: کشف ۴۰ میلیارد تومان زمین خواری، جلوگیری از فرار مالیاتی، شناسایی پاتوق‌ها و برخورد با اکیپ‌های سوداگران مرگ در فضای مجازی دیگر اقدامات مهم طرح فتح بوده است.

ناامنی در استان نیست

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در یک مورد به‌خصوص شش الی هفت شرور شهروند شاهرودی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و خودرو او را به آتش کشیدند، اضافه کرد: کمتر از ۲۴ ساعت هر هفت نفر شناسایی و دستگیر شدند دو قبضه سلاح گرم و تعدادی چاقو کشف شد.

موقوفه‌ای در پاسخ به این پرسش مبنی بر چگونگی رصد تأمین امنیت منطقه طرود و محدوده معدن سلیستن اضافه کرد: منطقه در اشراف اطلاعاتی پلیس قرار دارد و خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از استان سمنان موضوع ناامنی وجود ندارد.

طرح فتح با هدف ارتقای امنیت، برخورد با مجرمان، شناسایی و برخورد با سارقان، مالخران، فروشندگان موادمخدر، قاچاقچیان کالا و ارز، از ابتدای سال ۱۴۰۲ در حال اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *