به گزارش مدیریت ارتباطات، تشریفات و امور بین الملل شهرداری سمنان، پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید مدافع حرم عباس دانشگر به عنوان پروژه بزرگ و شاخص شهری و مطالبه ای مردمی پس از سال ها انتظار در دوره ششم مدیریت شهری طی آیین رسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ستادی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی، فرماندار، شهردار سمنان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از خانواده معظم شهدا، شهروندان و فعالین اجتماعی شهر به بهره برداری رسید.

 سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در آیین بهره برداری از این پروژه شاخص شهری گفت: یکهزار واحد مسکونی در شهرک روزیه سمنان در دست ساخت است که پل روگذر برای تامین زیرساخت در این منطقه ضروری است.

 وی افزود: پل ورودی روستای خیرآباد و پل امام حسن مجتبی(ع) در سمنان از دیگر طرح‌های مدنظر است که تلاش می‌شود اعتباراتی برای تکمیل این طرح‌ها تخصیص یابد. استاندار سمنان گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان سمنان برای توسعه و آبادانی پرداخت شد.

 در ادامه عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در زمینه زیرساخت‌های تفریحی و سرگرمی دچار ضعف است و باید مشاوران حرفه‌ای در تقویت این بخش به کارگیری شوند.

 گلرو خاطرنشان کرد: شهر سمنان زیرساخت‌های لازمه برای توسعه‌ ندارد و در زمان حاضر با تلاش‌های مسوولان از جمله ساخت پل شهید دانشگر محقق شد.

 وی افزود: اخلاص در شهدا متبلور و این اخلاص لازمه پیشرفت است و مسوولان باید اخلاص را در عمل سرلوحه کار قرار دهند. نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد تبیین در اقدام عملیاتی و بازکردن گره از کار مردم معنا می‌شود و انتظار می‌رود این موضوع مهم همواره مدنظر باشد. مهدی خراسانیان رئیس شورای اسلامی شهر در آیین افتتاح دوربرگردان غیرهمسطح شهید دانشگر گفت: اجرای این تقاطع غیر همسطح در این نقطه، خارج از محدوده شهری و در وظایف ذاتی شهرداری نبود، اما به علت تلفات جانی که متاسفانه رخ داد و دسترسی ایمن شهروندان به ویژه اهالی محترم شهرک کوهستان( روزیه) از شورای پنجم در دستور کار قرار گرفت و در شورای ششم گشایش یافت.

 وی از شرکت نام آوران نصر که سهامداران آن از خانواده شهدا و ایثارگران هستند و از تمامی کارکنان شهرداری و همچنین از دستگاهای خدمات رسان و مدیران شهری پیشن تا کنون که در تکمیل این پل نقش داشتند، قدردانی نمود.

 در ادامه این آیین موسوی شهردار سمنان اظهار کرد: شهرک روزیه و پارک ملی کوهستان به دلیل ضعف در زیرساخت بیش از ۲ دهه از توسعه و پیشرفت عقب مانده است که اکنون افتتاح پل شهید دانشگر در جبران عقب‌ماندگی موثر است.

 وی افزود: ساخت پل روگذر شهید دانشگر از پروژه‌های بزرگ و شاخص شهری در سمنان بود در سال ۱۳۹۹ آغاز و اکنون در دولت سیزدهم تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

 موسوی با بیان اینکه این پروژه نقش مهمی در تسهیل در ترددها و کاهش سوانح جاده‌ای خواهد داشت، اظهار کرد: این پروژه بین دو شهرک کوهسار و روزیه با هدف تسهیل تردد غرب به شرق در بزرگراه شهید شوکت‌پور از سال ۱۳۹۹ و در دوره پنجم مدیریت شهری آغاز شد و تا پایان این دوره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد رسید؛ اما در دوره ششم مدیریت شهری و از اواسط سال گذشته با همت همکاران در شهرداری سمنان و با تکیه بر توان بومی شهر، این پروژه سرعت قابل توجهی گرفت و امروز افتتاح رسمی شد.

 شهردار سمنان با اشاره به اعتبار هزینه‌شده در این پروژه، گفت: پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید مدافع حرم عباس دانشگر با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال، معادل ۵۰۰ میلیارد ریال ارزش مالی روز به بهره‌برداری رسید.

 وی در خصوص مختصات این پروژه شاخص شهری خاطرنشان کرد: طول عرشه و رمپ های این پل حدود ۲۵۲ متر، عرشه این پل حدود ۱۷۰ متر،رمپ های دو طرف ۸۲ متر، قالب بندی ۳۵۰۰ متر، بتن مصرفی حدود ۲۸۰۰ متر مکعب، قالب بندی ۳۵۰۰ متر و حدود ۳۲۰ تن میلگرد در این پروژه مصرف شده است.

 در این مراسم ضمن تقدیر از خانواده معظم شهدای مدافع حرم، از کتاب آقا داماد شهید که در آن به خاطرات شهید دانشگر پرداخته شده است، رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *