به قلم امین حاج هاشمی

ثبت اسناد سند تک برگی، ویژگی‌ها و مزایای منحصر به‌فردی دارد برای مثال این اسناد در چاپخانه‌های دولت چاپ شده و داشتن بارکد امنیتی ویژگی آن ها است، در نتیجه باید گفت امنیت بسیار بالایی دارد. نمایش کروکی و نقشه، جامع و خوانا‌ بودن اطلاعات دیگر مزیت این اسناد است.

همچنین از مزیت های دیگر اسناد تک برگی می توان به داشتن اطلاعات مربوط به نشانی دقیق ملک و مشخصات دقیق و کامل مالک اعم از شماره یا شناسه ملی، اقامتگاه، کدپستی، نمایش نقشه کاداستر که دقیقا منطبق با نقشه‌های هوایی محل است، اشاره کرد. دیگر مزیت اسناد تک برگی داشتن شناسنامه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات (جام) و ثبت مشخصات ملک و نقشه آن در بانک جامع اطلاعاتی املاک است.

 افزایش ضریب امنیتی، ماشینی و چاپی بودن، دقت اسناد تک برگی و جلوگیری از بروز اشتباهات ثبتی و صدور اسناد مالکیت معارض، کاهش معاملات معارض، تعویض سند در هر انتقال، معرف بروزرسانی اطلاعات و آخرین وضعیت ثبتی ملک، شناسایی سریع پلاک‌های مجاور در بلایای طبیعی از مهمترین مزیت های این نوع اسناد هستند.

 این اسناد همچنین مزیت هایی مانند: ذخیره‌سازی تمام سوابق مربوط به اسناد مالکیت مردم به شکل الکترونیکی در بانک‌های اطلاعاتی، کاهش پرونده‌های قضایی و تسهیل در رسیدگی و کاهش جدی جعل را نیز در بر می گیرد.

 در نهایت باید گفت بانک ها برای وام فقط سند تک برگ را به عنوان وثیقه قبول می نمایند و لذا دریافت این سند الزامی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *