سیدمحمد ظمانی / فعال سیاسی

بهار امسال هم همچون بهار چهارسال پیش رنگ و بویی تازه به خود گرفته؛ رنگ و بوی انتخابات از سراسر کشور به مشام میرسد؛ البته با توجه به شرایط موجود کمتر از قبل شاهد تکاپوی کاندیدا هستیم و رسانه هایی که دوره قبل از ماهها پیش بر طبل تبلیغات و گاها تخریب می کوفتند اکنون به دلیل حمایت از نامزدهای مورد نظرشان روزه سکوت اختیار کردند.

چیزی که واضح و مبرهن است مشارکت مردم شرق استان است که چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شوراها آبروی استان است. گرچه ناتوانی دولت در رفع موانع توسعه و سیاسی بازی بعضی مسئولین که متاسفانه با رویکرد تسویه حساب جناحی و شخصی عمل می کنند و ثمری از تلاششان زیر دندان مردم نیامده احتمالا این اتفاق را کم رنگ تر کند.

در خصوص انتخابات شوراها چیزی که مشخصا درمورد شاهرود اهمیت دارد کم نشدن از سیر صعودی توسعه عمرانی و عدم بازگشت به سیاست گرایی و نفوذ افراد غیرهمسو در مدیریت شهری است . همانطور که میدانیم در یک سال گذشته برعکس بسیاری از حوزه ها مدیریت شهری شاهرود توانسته است شروع کننده پروژه های عمرانی بسیاری باشد که احتمالا افراد زیادی در طلب قیچی زدن روبان قرمز آن هستند.

شورای پنجم شاهرود در مدت چهارسال به اندازه حداقل دو دوره دچار پستی و بلندی شد گاه موفق و گاه ناموفق بود ، گاه با همدلی و انتخاب صحیح رضایتمندی را به ارمغان آورد و گاه با چند دستگی مانع از به ثمر نشستن دستاوردهای خود شد.

شورایی که سه شهردار و دو سرپرست شهرداری را بر کرسی مدیریت شهری نشاند، شورایی که از خطر واگذاری البرزشرقی و در نهایت ورشکستگی مطلق نجات پیدا کرد، شورایی که در انتخابات گذشته یک صدا نشد، شورایی که عزل شهردارش به دلیل اختلافات سیاسی و مالی جنجالی شد، شورایی که توانست بودجه شهری را افزایش دهد، شورایی که دست به پروژه های مالی زده که جرات و جسارت میخواست و….

با این حال این دوره رو به اتمام است و مردم با بینش کامل ثمرات و مضرات آن را دیده اند و امید داریم به دور از قبیله گرایی، جناح گرایی و احساسات یک شاهرودی را به عنوان نماینده خود در پارلمان شهری برگزینند و نگذارند احساسات و تبلیغات پوپولیستی رای آن ها را برباید.

مردم شاهرود هوشیارند و نخواهند گذاشت افرادی که دارای سوابق سوء مالی و مدیریتی هستند و خارج از ضوابط قانونی با  زد و بند سیاسی آینده شاهرود را خدشه دار کردند نماینده آنان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *