رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: کمیته تحقیقات و فناوری این دانشگاه برای دومین سال متوالی رتبه برتر دانشگاه‌های سطح سه کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان حسین شیبانی در نشست معرفی دستاوردهای فناوری و دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی و پردیس فناوری سلامت شاهوار با مشارکت پارک علم و فناوری استان سمنان، با اشاره به اعلام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود موفق به کسب رتبه نخست تحقیقات و فناوری در ارزشیابی بین دانشگاه‌های سطح سه کشور شد.

شیبانی با اشاره به قرار گرفتن دو محقق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در فهرست ۲درصد دانشمندان برتر جهان عنوان کرد: در آخرین به روز رسانی “ناشر الزویرو دانشگاه استنفورد” محمدحسن امامیان استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت و مجید صالحی استادیار مهندسی بافت در دانشکده پزشکی این افتخار را برای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود کسب کردند.

شیبانی افزود: در گذشته دانشگاه‌ها راهبرد یاددهی و یادآوری از آن‌چه وجود داشت را در دستور کار داشتند، اما پس از گذشت زمان این نوع دانشگاه‌ها به تولید علم و پژوهش روی آوردند و دانشگاه‌های سطح ۲ در این راستا ایجاد شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ادامه داد: دانشگاه‌های سطح سه با رویکرد تولید علم و پژوهش در راستای تولید دستاوردهای قابل استفاده در زندگی جوامع آغاز به کار کردند.

حسین شیبانی اضافه کرد: شش سال پیش ایران در رتبه ۱۶ جهان از نظر تولید علم و پژوهش قرار داشت و هم اکنون در رتبه ۱۵ قرار دارد که این امر نشان دهنده رجوع بیشتر به پژوهش‌های محققان ما است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با بیان اینکه ارزش علم و پژوهش زمانی است که به تولید و فناوری منجر شود، افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای با پارک علم و فناوری استان سمنان به منظور ایجاد پردیس فناوری سلامت در بسطام منعقد شده است.

 محمدحسن امامیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز با اشاره به سیاست‌های اجرایی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ادامه داد: حمایت از فناوران، تجهیز و توسعه، افزایش قراردادها، جلب مشارکت ها، احداث مرکز نوآوری سلامت و احداث پردیس سلامت از سیاست‌های این معاونت در حوزه فناوری و‌نوآوری است.

وی به ۳۱ واحد‌ فناور این دانشگاه که در مرکز رشد سلامت قرار دارد اشاره داشت و تاکید کرد: ۳۰ محصول تولیدی و ثبت ۷۴ اختراع از دستاورد های این واحد ها است.

 محمد حسن امامیان با اشاره به تعداد شش اختراع تا آبان ماه سال جاری گفت: از سال ۸۹ با دو اختراع شروع کردیم‌.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ۷۱ پروژه فناورانه در این دانشگاه، گفت: ۱۱ پروژه در سال جاری بوده و ۸۱ قرارداد فروش که در سال جاری تاکنون ۱۰ قرارداد فروش منعقد شده است و ۲۲۰ کارگاه آموزشی برگزار که در سال جاری تا کنون ۲۰ کارگاه برگزار شده است.

 امامیان، با بیان اینکه در این مدت از ۳۱ واحد فناور شش شرکت دانش بنیان شدند، ۷۴ اختراع داخلی و سه اختراع ثبت خارجی شدند، افزود: همچنین ۱۲ شرکت با موفقیت از مرکز رشد خروج پیدا کرده و مستقبل شدند.

 امامیان تصریح کرد: ۷۱ پروژه فناوری حمایت، ۶۶ محصول تولید، پنج محصول دارای مجوز وشش محصول تجاری سازی شده و یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال جذب منابع بخش خصوصی داشتیم. همچنین محمد حسن امامیان از عقد ۷۵ فقره قرارداد فروش و خدمات به ارزش ۲۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و عنوان کرد: انعقاد بیش از هفت مورد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌ و سازمان‌های مختلف، ثبت آزمایشگاه در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را انجام داده ایم.

 معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ارائه چهار پروپوزال محصول محور به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: برگزاری رویداد کارآفرینی، کسب رتبه نخست فناوری توسط دانشگاه علوم پزشکی در ارزیابی فعالیت‌های فناورانه در سال ۱۴۰۱ در دانشگاه‌های تیپ سه کشور از دیگر دستاورد‌های حوزه پژوهشی و فناوری دانشگاه است.

او راه اندازی پردیس فناوری سلامت و امضای تفاهم‌نامه و مصوبه هیأت امنا در زمینه تاسیس پردیس فناوری سلامت را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و بر حمایت بیش از پیش تاکید کرد.

در این نشست که معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان حضور داشتند، از دکتر صالحی و دکتر امامیان به عنوان دانشمندان برتر ۲درصد دنیا و دکتر ناظمی رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، مهندس میرزایی، مهندس داوودی و مهندس شیخ زاده در راستای پیشبرد اهداف پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اهدا لوح تقدیر و تجلیل شد.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *