دکترهمایون یاقوتی – پزشک و فعال اجتماعی

یکی از مطالبات چندین ساله مردم شاهرود و بسطام راه اندازی دانشکده دندانپزشکی بوده است؛ امتیازی که با ریزبینی مردم در مطالبات دیار شاهوار قرار گرفت.

نیک می دانیم توسعه امکانات بهداشتی و درمانی یکی از مهمترین ارکان توسعه و رفاه است. پدران ومادران ما حتما به یاد دارند شاهرود در دورانی که خبری از دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود نبود از کوچکترین امکانات درمانی بی بهره بود ومردم برای رفع نیازهای خود آواره بودند!!

با راه اندازی دانشکده علوم‌پزشکی شاهرود که بعدها به دانشگاه ارتقا یافت و تاسیس دانشکده پزشکی بستری فراهم آمد تا با جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص و امکانات درمانی بخش زیادی از محرومیتهای شاهوارنشینان در خدمات درمانی مرتفع شود و اکنون باافتخار می توانیم بگوییم در بسیاری از شاخصهای درمانی در استان و منطقه طراز اول هستیم. اما قطعا حق مردم بزرگ و صبور ما بسیار بیشتر از دستاوردهای فعلی است دانشکده دندانپزشکی باعث گسترش چشمگیر امکانات بهداشتی و درمانی خدمات دندانپزشکی با قیمت دولتی و اقتصادی در منطقه ما خواهد شد؛ شهرستانهای شاهرود و میامی از حیث دسترسی به امکانات تخصصی دندانپزشکی فقیر هستند و بیش از پیش تاسیس دانشکده دندانپزشکی برای رفع این فقر مزمن شده ضروری به نظر می رسد.

در دوران نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت خیرین منطقه، عملیات عمرانی ساختمان نیمه تمام کلینیک ایت الله شاهرودی در جاده بسطام برای اختصاص به دانشکده دندانپزشکی آغاز شد و وزارت بهداشت که عزم جزم مردم شاهوار و نماینده پرتلاش آن روزهای شاهرود را می دید هیچ بهانه ای برای مقاومت نداشت و موافقت اصولی خود را با تاسیس دانشکده دندانپزشکی شاهرود (بسطام؟) رسما وکتبا ابلاغ کرد. دستاورد بزرگی که شهرهای به مراتب بزرگتر از رسیدن به آن ناتوان بودند اما روحیه مطالبه گری و کمک بی نظیر خیرین و بیت آیت الله شاهرودی از هر قدرتی بالاتر عمل کرد.

متاسفانه با گذشت بیش از یکسال از صدور این مجوز و با انتخاب نماینده فعلی شهرستان جناب سردار خانی هیچ پیگیری موثری برای اخذ مجوز قطعی این دانشکده و پذیرش دانشجو در شاهرود صورت نگرفته ودانشگاه علوم پزشکی شاهرود به واسطه بحران کرونا توان پیگیری را ازدست داده است!!

‌پیگیری نماینده فعلی شهرستان  و مدیریت عالی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طی کردن قدم نهایی این آرزو و مطالبه دیرین مردمی به هیچ وجه قابل قبول نیست. معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درگیری فراوانی برای کرونا نداشته  و توان پیگیری داشته است اما به نظر غفلت صورت گرفته است. نماینده مردم شهرستان جناب سردار خانی حتی یکبار هم بازدیدی از محل پروژه نداشتند و هیچ پیگیری متاسفانه انجام نداده اند.

امید داریم سردار عزیز اسلام برادر خانی و مدیریت پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود جناب دکتر چمن نسبت به اهمیت و حساسیت این موضوع برای مردم شاهوار توجه کافی را داشته باشند که خدای ناکرده در آینده مسئولیت ازدست رفتن این امتیاز بزرگ بر گردنشان نباشد!! مردم شاهوار حافظه تاریخی قوی ای دارند و خدمات و کم لطفی ها را فراموش نخواهند کرد. بشتابیم تا در ذهن مردم اسمی نیکو به یادگار بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *