گام نخست کارخانه ذوب آهن شاهرود به بهره‌برداری رسید

سمیرا نعیمی – خبرنگار

به گزارش خبرنگار ندای شاهوار جوان مراسم افتتاح فاز اول کارخانه ذوب آهن شاهرود با حضور امام جمعه شاهرود، استاندار سمنان، نماینده شاهرود، فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد در حاشیه این مراسم همچنین کلنگ فاز دوم کارخانه نیز بر زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن شاهرود با بیان اینکه این مجموعه تنها شرکت در ایران است که کوره های القایی را با ظرفیت و مقیاس نیمه‌سنگین ۲۰ تن ساخته است، ابراز کرد: این کارخانه در گام نخست ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار شمش فولادی را دارا است.

مرتضی کربلاعلی دباغ با بیان اینکه برای راه اندازی این مجموعه تاکنون حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، افزود: در گام نخست برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: گام نخست این مجموعه صنعتی در زمینی به وسعت ۱۱ هکتار با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع ساخته شد و شامل یک پست اختصاصی ۶۳.۲۰ کیلوولت برق و یک ایستگاه گاز با ظرفیت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن شاهرود با بیان اینکه سامانه های غبارگیر کارخانه مطابق استانداردهای روز محیط زیست است، یادآور شد: خط ریخته‌گری مجموعه هم توان تولید و صادرات شمش های با استانداردهای به روز را دارد.

ذوب آهن شاهرود از مهمترین واحدهای صنایع مادر استان سمنان است که توانسته تحت شرایط بحران های اقتصادی و تحریم ها با تکیه بر دانش و سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کند. 

گام نخست کارخانه ذوب آهن شاهرود به بهره‌برداری رسید

پروژه فولادسازی این شرکت در گام اول با هدف تولید ۱۰۰ هزار تن در سال بیلت فولادی تعریف شده است و در گام‌های بعدی توسعه صنایع پایین دست و تولید ورق فولادی در دستور کار قرار دارد. 

استاندار سمنان گفت: این شرکت در راستای بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال راه اندازی شده و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به این شرکت تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای مرحله دوم این شرکت ۲۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است که برای تامین آن کمک می‌کنیم.

همچنین با استاندار و مسئولان عملیات اجرایی مرحله دوم این شرکت با هدف تکمیل مرحله اول و تولید کلاف آغاز شد.

شرکت ذوب آهن شاهرود در سال ۱۳۹۷  با حمایت دکترحسینی شاهرودی نماینده سابق شاهرود و میامی توسط جمعی از فعالین با سابقه صنعت فولاد در استان سمنان تاسیس گردید.

پروژه فولادسازی این شرکت در فاز اول با هدف تولید ۱۰۰ هزار تن در سال بیلت فولادی تعریف و در حال اجرا می باشد و در فازهای بعدی توسعه صنایع پایین دست و تولید ورق فولادی در دستور کار این شرکت قرار دارد

موسسین و اعضای هئیت مدیره این شرکت از افراد باتجربه و دارای تحصیلات عالیه تشکیل شده و روحیه نوآوری، خلاقیت و کارآمدی در کالبد این شرکت جاری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *